26 دی 1400

مستحق للغیر در آمدن ملک مسکونی

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
سوال کاربر :

با سلام
احتراماً ، خواهشمند است بنده را برای مشکل پیش آماده راهنمایی کنید.من در بهمن ماه 98 اقدام به خرید خانه سند دار کردم و چون خانه اولی بودیم همه اموال را فروخته ایم و برای خانه اقدام نموده ایم همچنین لازم به ذکر است که با سند خانه اقدام به دریافت وام از بانک مسکن به عنوان خانه اولی نموده ایم و سه دونگ از خانه به نام بنده و سه دنگ به نام همسرم شده است و همچنین جهت تامین مبلغ خانه اقدام به رهن دادن خانه مذکور به مبلغ ۹۰ میلیون تومان نموده ایم و خودمان جهت زندگی خانه دیگری را رهن و اجاره نموده ایم.
حالا در تاریخ 20/10/1400 احضاریه و حکم تخلیه درب منزل تحویل مستاجر گردیده است که 15 روز وقت تخلیه داده اند و در حکم مربوطه ما نه متشاکی و نه شاکی را میشنخواتیم و با پیگیری ها صورت گرفته متوجه شده ایم که 4 واحد از آپارتمان مذکو در سال 84 با ملکی دیگر توسط خانمی تهاتر گردیده است و پس از تکمیل خانه سازنده کامل تمام 10 واحد ساخته شده را فروخته است و خانم جهت دریافت 4 واحد آپارتمان خود درسال 92 اقدام به شکایت کرده اند که ما هیچ اطلاعی از این داستان نداشته ایم و در زمان خرید خانه کلیه استعلامات از تمام ارگان های مربوطه دولتی گرفته شده است که متاسفانه هیچ کدوم از این استعلام ها دال بر مشکل داشتن این خانه نداشته است و ما اقدام به خرید کرده ایم. ولی الان حکم قطعی توسط دادگاه کیفری صادر گردیده است. همچنین لازم به ذکر است که مالک یک واحد از 4 واحد مذکور از این داستان قبلا اطلاع پیدا کرده بودند و خود به تنهایی بدون در جریان گذاشتن ما اقدام به گرفتن وکیل و دادن اعتراض شخص ثالث جهت این پرونده را کرده اند و ایشان هم مانند ما سند 6 دانگ داشته اند ولی بعد از ارجاع پرونده ایشان به دادگاه 4 تجدید نظر مشهد اعتراض شخص ثالث ایشان هم رد شده است و بازهم حکم تخلیه دریافت کرده اند. و ما با مشاوره از وکیل ها اعلام کردند که در صورت اعتراض شخص ثالث بازهم به دلیل رد شدن اعتراض ثالث ایشان اعتراض ما هم رد میشود.لذا بنده کاملا مستاصل شده و نمیتوتنم پول رهن مستاجر را فراهم کنم و گفته شده است در صورت گرفتن منزل از ما بانک هم علیه ما اقدام خواهد کرد و همچنین نمیدانم کل سرمایه زندگی ما و امید ما که همین خانه بوده است و الان با این احوال نمیدانم چه میشود و چکار کنم ؟

پاسخ وکیل

با درود؛ کاربر محترم؛ با توضیحات مطروحه؛ شما می توانید اقدامات ذیل را انجام دهید؛ ۱- دادخواست اعتراض ثالث اجرایی مطرح و تقاصای صدور قرار توقف موقت عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف موضـوع اعتراض ثالث را بخواهید. و از این طریق جهت اقدامات بعدی، مدتی زمان بخرید.. ۲- شکایت کیفری دال بر فروش مال غیر بر علیه فروشنده جهت رسـیدگی در دادسـرای محل طرح نمایید.. ۳- اقدام به ثبت دادخواست حقوقی فروش مال غیر بلحاظ مستحق للغیر در آمدن مبیع با مطالبه کلیه خسارات وارده نمایید و با تقاصای صدور قرار تأمین خواسته، قبل از رسیدگی، کلیه اموال منقول و غیرمنقول و تمامی حسابهای بانکی مشارالیه را توقیف نمایید.. در صورت نیاز جهت راهنمایی بیشتر از طریق مشاوره تلفنی اقدام تمایید.. مؤید باشید..

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

27 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اثبات شراکت و مطالبه ی سهم

سلام
سال 93با داییم شراکتی مغازه زدیم با وسایل هاش فقط فيش واریزی مبل...

27 اسفند 1402
کارشناس حقوقی

ملکی را پیش خرید کردم که خریدار حق فروش نداشته

سلام طی یک قولنامه دستی مغازه خود را با یک پیش قروش آپارتمان تهاتر...

27 اسفند 1402
کارشناس حقوقی

آپارتمان اختلاف متراژ داره چه کاری میشه انجام داد

با سلام و خسته نباشید،
بنده واحدی 130 متری پیش فروشی را پارسال قولنامه...

27 اسفند 1402
کارشناس حقوقی

پول معامله رو من پرداخت کردم ولی به نام شخص دیگری معامله شده چکار میشه...

سلام وقت بخیر دو ماه پیش من یه پولی برای خرید ماشین پرداخت کردم و ازاو...