28 دی 1400

تکرار وتعدد جرم-تعویق و تعلیق صدور حکم

دسته بندی : تجاری | شرکت ها
فاطمه سميعي
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

حمید ۱۷ ساله همراه با احمد و حسن اقدام به سرقت مسلحانه از بانک ملی مینمایند و مهدی هم با خودرو شخصی خود مقابل بانک منتظر آنها ایستاده و اقدام به فراری دادن انها از محل سرقت مینماید نهایتا بعد از دستگیری همه متهمین احمد به سه فقره سرقت مسلحانه در سال قبل اقرار نموده و نیز مقام تحقيق در دادسرا به سابقه یک فقره گروگانگیری از سوی حسن و یک فقره شروع به آدم ربایی از سوی مهدی دست می یابد . مستندا به مواد قانون مجازات اسلامي و قوانين اصلاحی آن و مستدلا به استدلال حقوقی خود بررسی نمایید:

۱. حمید با اتهام اقدام به سرقت مسلحانه در خوست تعویق صدور حکم نموده است در مقام قاضي کیفری امکان یا عدم امکان تعویق و شرائط آن را بررسی نمایید

۲.احمد و حسن بعد از محکومیت به سرقت موضوع ماده ۶۵۱ و با توجه به تکرار و تعدد جرم به چه ميزان حبس تعزیری محكوم خواهند شد. ضمنا هر دو درخواست تعليق مجازات و آزادی مشروط را از دادگاه مینمایند .شرائط و امکان استفاده از این دو نهاد را برای احمد و حسن بررسی نمایید.

۳. در خصوص مهدی که به ۶ سال حبس ناشی از معاونت در سرقت مسلحانه محکوم شده اس آیا میتواند از نهاد تعلیق یا زندان باز یا نهاد تحت نظر یا نظام نیمه آزادی استفاده کند.

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :
ورود و ثبت نام

ثبت نام در وکیل وند به منزله قبولی کلیه قوانین وبسایت می باشد.

برای مشاهده پاسخ ابتدا روی دکمه کلیک کنید

باسلام واحترام از جمله شرایط تعویق صدور حکم 1- پیش بینی اصلاح مرتکب توسط قاضی 2- جبران ضرروزیان توسط متهم 3- فقدان سابقه کیفری 4- وجود جهات تخفیف (ندامت ، گذشت شاکی و...) می باشد .با توجه به اقرار جرایم مختلف در دادسرا ، موضوع از موارد تعدد وتکرار نیست و برای هرکدام مجازات جداگانه خواهد داشت. استفاده از تعلیق نیز دارای شرایطی است لیکن برخی جرایم به هیچ وجه قابل تعلیق نیست ازجمله آدم ربایی و سرقت مسلحانه و... شرایط استفاده از آزادی مشروط نیز :باید حتما حکم صادر گردیده و سپس بخشی از دوران محکومیت ( پس از تحمل نصف در مجازات های حبس بیش از ده سال و در سایر موارد پس از تحمب یک سوم مدت حبس ) نیز سپری شده باشد و با وجود شرایطی مثل حسن اخلاق و رفتار در زندان و ... میتوان حکم صادر کرد .این موارد به نظر نمی تواند برای شما مصداق داشته باشد. نظام نیمه آزادی نیز مشروط به گذشت شاکی ،سپردن تامین مناسب وتعهد به انجام یک فعالیت شغلی و... می باشد که میتوان آن را درخواست کرد . باتوجه به طولانی بودن توضیحات حتما از مشاوره تلفنی استفاده بفرمایید. موید باشید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با فاطمه سميعي دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اداره ثبت شرکت ها

سلام وقت بخیر
یک شرکت سهامی خاص هست که به امور پیمانکاری مشغول بوده و...

16 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

میزان درصد مسولیت سهامداران شرکت

سلام وقت بخیر ببخشید من پسر بردارم تقریباً پنج سالی هست شرکت زده 99.5د...

14 فروردین 1403
کارآموز وکالت

درخصوص تقسیم سهام شرکت

راجع به تقسيم سهام شركت اگر شركت را براي انجام كار شريكي فعال كنيم ب...

14 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مراجعه به اداره ثبت شرکتها

سلام وقت بخیر،امروز برام پیامک اومده که در یک شرکت بعنوان مدیرعامل ثبت...

ایکون ترازو

مقالات حقوقی مشابه

ایکون ترازو

صفحات مشابه