28 دی 1400

برای گرفتن مهریه میشود ماشین زوج را توقیف کرد

دسته بندی : خانواده | مهریه
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

خسته نباشید خدمت شما من از همسرم میخواستم جدا بشم میخوام بدونم آیا برای مهریه میشه خودرو رو توقیف کرد؟
اگه امکانش هست توقیف خودرو از طریق دادگاه و اجرای ثبت چه مراحلی داره؟ اگر قیمت ماشین از مهریه ام بیشتر باشه توقیف میکنن؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

مراجعه کننده محترم اگر زوجه بخواهد از طریق دادگاه برای مهریه خود نسبت به توقیف ماشین اقدام نماید باید دادخواستی مبنی بر مطالبه مهریه به دادگاه ارائه نمایند و همزمان با ارائه این دادخواست به دادگاه باید درخواست تامین خواسته نماید تا فوراً خودروی زوج را توقیف کند که مهلتی به زوج جهت معامله به قصد فرار از دین ندهد. (انتقال خودرو به نام دیگری - پنهان کردن خودرو) پس از معرفی خودرو به عنوان تامین خواسته زوجه باید اقدام به استعلام از پلیس راهور نماید تا وسایل نقلیه به میزان مهریه توقیف در سیستم راهور و همچنین توقیف فیزیکی در پارکینگ نماید. اما برای توقیف خودرو از طریق اداره اجرای ثبت زوجه می تواند مهریه خود را از طریق اجرای ثبت به اجرا گذاشته و مطالبه نماید که برای این کار می بایست به دفتر خانه ای که نکاح در آن واقع شده مراجعه نماید و تقاضای اجرائیه کند و پس از آن پرونده به اداره ثبت واحد اجرای ثبت ارجاع و تشکیل پرونده می گردد و زوجه می تواند بابت مهریه خود تقاضای توقیف هرگونه خودروی متعلق به زوج را نماید و همچنین واحد اجرای ثبت دستور توقیف خود را به پلیس راهور اعلام و چنانچه خودرویی در سیستم راهور به نام زوج وجود داشت از طریق سیستم توقیف و از نقل و انتقال آن جلوگیری به عمل آید و زوجه می تواند خودروی مذکور را در هر کجا که مشاهده نمود از طریق مامورین انتظامی توقیف و به پارکینگ منتقل نماید. پس از توقیف خودرو با ارجاع به کارشناس مربوطه خودرو به لحاظ قیمتی ارزیابی می‌شود و برای فروش در مزایده آگهی خواهد شد اگر خودرو طی مزایده به فروش نرسد زوجه میتواند به عنوان طلب خود (مهریه) خودرو را به تملک خود درآورد نکته حائز اهمیت می‌باشد این است که برای مثال اگر مهریه زوجه ۱۰۰ میلیون تومان باشد اما قیمت خودرو ۱۵۰ میلیون زوج می توانند با فروش خودرو طلب خود را استیفا نماید و مابقی مبلغ زوج تادیه میگردد

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف جهت سازش

سلام بنده ده ساله که قسطی مهریه دریافت میکنم هر سال هم پرداخت کننده د...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

چگونگی پرداخت مهریه توسط زوج

سلام زوجه ام طلب مهریه نموده است. مهریه زوجه بنده به نرخ روز یک میلیل...

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پرداخت وجه به زوجه از بابت مهریه

سلام وقت بخیر
وکیل محترم ممنون میشم به این سوالم دقیق جواب بدین، من تص...

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پرداختی به زوجه از بابت مهریه

سلام وقت بخیر
وکیل محترم ممنون میشم به این سوالم دقیق جواب بدین، من تص...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,065
هزینه مشاوره 550,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5