01 بهمن 1400

نقل و انتقال دارایی توسط پدر جهت محروم ماندن فرزندان از ارث بری

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
مصیب قادری چشمه گچی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با عرض سلام وخسته نباشید..من آقایی حدود28 ساله متاهل هستم .بنده وقتی 10سال داشتم مادرم فوت شدند و پدرم 1سال بعد زن دوم اتخاذ کردند و بعد از آن من و 2خواهر کوچکترم رو رها کرده و با زن دوم خود بدون سرپرستی ما بتنهایی زندگی کردند و سرپرستی ما را برادر بزرگترم بر عهده گرفتند وتا الان مار را بزرگ کردند..من بعداز بزرگ شدن 2 خواهر خود را شوهر داده وتمام خهیزییه آنه را دادم بدون کمک پدرم..پدرم حدود 2 هکتار زمین کشاورزی دارند که برادر بزگترم بر روی آنها رعیتی میکند و من الان حدود 100میلیون پول از برادر بزرگترم میخواهم میگویند در عوض من شما را بزرگ کردم وپول شما را نمیدهم پدرم هم میگوید بخاطر اینکه روی زمین های من کار میکنید چیزی به شما نمیدهم.آیا من و دو خواهر کوچکترم از پدر جهت دریافت نفقه شکایت کنیم؟در ضمن ایشان 2 دختر از زن دوم دارند و همه ارث و میراث خود را میخواهند به اسم آن دو دختر بکنند بعنوان سند خریدار و فروشنده!!تا بعدا ما نتوانیم از او ارث ببریم!!

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام کاربر محترم شما نسبت به نفقه گذشته اقارب، از پدر خود هیچگونه عملی نمی توانید انجام دهید ، زیرا مطالبه نفقه اقارب نسبت به آینده است و اگر پدر شما نسبت به زمان گذشته، نفقه شما را پرداخت ننموده است، هیچ چیزی بر ذمه ایشان نیست. طبق ماده ۱۲۰۶ قانون مدنی. در خصوص مطالبه ۱۰۰ میلیون از برادرتان، اگر دلیل محکمه پسندی دال بر بدهی ۱۰۰ میلیونی برادرتان به شما در دست دارید، میتوانید در دادگاه حقوقی علیه ایشان، دادخواست داده و طلب خود را پیگیری و مطالبه نمایید. در خصوص اینکه پدرتان می خواهد مال و اموال خود را به فرزندان همسر دوم انتقال دهد باید عرض کنم که افراد نسبت به مایملک خود حق هر گونه دخل و تصرف دارند و میتوانند اموال خود را به هر کسی که بخواهند انتقال دهند(طبق قاعده الناس مسلطون علی اموالهم) و ماده ۳۰ قانون مدنی. موفق و موید باشید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با مصیب قادری چشمه گچی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

31 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

تعارض در بندهای قرارداد بیع

سلام...بنده یک موتوری خریداری کرده ام...تمام مبلغ رو تمام و کمال ب فرو...

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وضعیت تعلق مسکن ملی در صورت طلاق

سلام خسته نباشید بنده دوسال پیش مسکن ملی ثبت نام کردم وداخل یک پروژه ه...

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام .بنده یه خودروموتورباز خریدم وقولنامه خودرو به نام دوستم نوشتم و...

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

در مورد صحت معاملات عقد بیع اتومبیل

سلام خسته نباشید،من قولنامه یک ماشین نوشتم که تو متن قولنامه نوشته بود...

سلام، من مصیب قادری چشمه گچی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 هفته پیش
مصیب-قادری-چشمه-گچی
مصیب قادری چشمه گچی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,414
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.39/5