31 فروردین 1403

مطالبه مهریه، حضانت، طلاق

دسته بندی : خانواده | طلاق به درخواست زوجه
لیلا علیخانی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام من خانومي هستم ٣٦ساله داراي دو فرزند يك دختر ١٢ساله يك پسر ٥ونيم ساله و تصميم به جدايي گرفتم از همسرم خواستم بدونم مهريه به من تعلق ميگيريد يا خير؟واينكه من هم ماشين وهم سه دانگ ملك به نامم هست منتها يك بار براي گرفتن وام به شوهرم اختيار تام دادم كه بتونه وام بگيره ممكنه كه بتونه با اون وكالت تام اين ماشين و خونه رو ازمن بگيره؟واينكه اگر بچه ها من رو براي زندگي انتخاب كنن آيا دادگاه اونارو به من ميده؟براي اقدام به طلاق بايد چه كنم اولين راه چي هست ممنون ميشم پاسخ بدين

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام کاربر محترم. پاسخ سوال اول: بله. در هر نوعی از طلاق، مهریه به زوجه تعلق می‌گیرد و بدون تعیین تکلیف مهریه در زمان طلاق امکان ثبت طلاق وجود ندارد. پاسخ سوال دوم: متن وکالتنامه باید مطالعه شود که بتوان پاسخ دقیقی به این سوال شما داد. پاسخ سوال سوم: طبق قانون، حضانت فرزند پسر تا هفت سالگی با مادر است و از هفت تا پانزده سالگی با پدر خواهد بود و همینطور حضانت فرزند دختر تا هفت سالگی با مادر و از هفت تا نه سالگی با پدر خواهد بود. فرزندان پسر در پانزده سالگی و فرزندان دختر در هفت سالگی از مدار حضانت خارج می شوند و خودشان انتخاب می کنند که با کدام یک از اولیا زندگی کنند. البته لازم به ذکر است که این قانون در صورتی است که شما و همسرتان در مورد حضانت فرزندانتان به توافق نرسید. پاسخ سوال چهار: مطابق قانون، حق طلاق در کشور ما با آقا است و در حالت عادی خانم چنین حقی را ندارد اما در صورتیکه آقا به شما وکالت در طلاق یا همان حق طلاق را بدهد می توانید با وکالت از آقا درخواست طلاق کنید، اگر هم بتوانید عدم رعایت یکی از شروط 12 گانه‌ای را که در سند ازدواج قید شده است را ثابت کنید می‌توانید درخواست طلاق کنید یا در مواردی که قانون پیش بینی هایی برای خانم ها کرده که در شرایطی که به اصطلاح عسر و حرج گفته می‌شود، درخواست طلاق کنید. منظور از عسر و حرج نیز شرایطی هست که تحملش برای خانم غیر ممکن بوده و دچار مشقت شده است.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با لیلا علیخانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

13 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سلام طلاق یکطرفه یا توافقی

اگر طلاق توافقی صورت نگیره مدت زمان طلاق یک طرفه چقدر هستش؟
و اینکه فر...

13 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق به درخواست زوجه

ممنون از پاسختون

اگر خانم توی طلاق یک طرفه هم رفت و نتونست دلیلی بیار...

13 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق به درخواست زوجه

سلام ببخشید من 9ساله ازدواج کردم یه بچه 5ساله دارم
میخوام جدا شم 114ت...

12 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سوال درخصوص دادنامه صادر شده

سلام و درود.وقتی که حکم دادگاه تجدید نظر مبنی بر رد طلاق به درخواست زو...

سلام، من لیلا علیخانی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 5 ساعت پیش
لیلا-علیخانی
لیلا علیخانی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 50
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 3.5/5