07 اردیبهشت 1403

آیا مهلت هم برای پرداخت ۸۰ م تعیین نمودند یا خیر؟

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
عاطفه بذار
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام پدر من سال 98 با پسر خالش گرجستان یه تریلی شریکی گرفتن وپدر من به کسی که ازش در خارج ماشین خریده بود 80 ملیون بدهکار مونده بود پدر من و پسر خالش ک ماشین رو خریده بودن برگشتن به ایران و ماشین در گرجستان مونده بود تا پدر من 80 ملیون رو پرداخت کنه . پسر خاله پدرم ک شریکشم بود اومد گفت داییم 80 ملیون قرض داده به من منم بدهی تو رو میدم اینم گفته بود ک داییت این 80 ملیون رو به تو نداده به من داده که قرض تو رو بدم ،و پدر من اون موقع در کنار یک شاهد یک دست خطی نوشتن ک اگر من پول تو رو نتونم بدم 100 متر از حیاط خونم رو میدم بهت و امضا کرده پدرم و در کاغذ نوشته شده ک این پول رو پدرم به داییش بده. و از سال 98 تا الان پدرم اون 80 ملیون پول ک قرار بود به داییش بده رو نتونسته پرداخت کنه و یکی دو سال پیش خاله پدرم اومد گفت اون 80 ملیون ک اون موقع پسر من‌بابت بدهی تو داده بود رو من داده بودم ن‌داییت و تو الان اون 80 ملیون رو باید به من‌ بدی و الان میگن اون موقع سال 98 دلار فلان قدر بود الان انقد شده من اون 80 ملیونومیگیرم یا 100 متر از خونت بده یا 300 ملیون پول.راهی داره همون80 ملیون‌بده؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

درود اگر شرط شما صرفا همان عبارتی باشد که قسمت فوق درج نمودید با توجه به اینکه شما جهت اجرای تعهد زمان تعیین ننمودید که تا چه زمانی شما مهلت پرداخت دارید تا در صورت انقضای ان مهلت مشروط علیه محقق گردد بنابراین شما حتما در اسرع وقت وجه را به حساب شخصی ایشان واریز بفرمایید(بابت هم درج کنید) و اگر قرار باشد روزی خسارت تاخیر 80 م را مطالبه کند چون دادخواست نداده و مطالبه نشده خسارت تاخیر به آن تعلق نمیگیرد( مبنای محاسبه خسارت تاخیر از تاریخ مطالبه است) پس از پرداخت این وجه اجرای این شرط برای طرف مقابل در راستای شرط فعل 100 متر از حیاط خانه به نتیجه نخواهد رسید البته اظهار نظر دقیق نیازمند ملاحظه عبارات دست خط بوده و اظهارنظر شاهد که مدت مد نظر طرفین جهت پرداخت 80 م چقدر بوده است تا مشروط علیه محقق شده با خیر ؟

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با عاطفه بذار دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

19 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام پدرم حدود 5 سال پیش در مورد زمین کشاورزی علیه برادرانش طرح دعوی ت...

19 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان فروش منزل وجوددارد؟

سلام خسته نباشین
ایا اگر کسی تمام حسابهای خانوادش به علت بدهیش مسدود...

19 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

چگونگی انتقال ملک از مادر به فرزند

سلام و وقت بخیر
مادرم صاحب یک ملک مسکونی دارای پروانه میباشد و قصد دار...

19 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان مطالبه ثمن به قیمت روز وجوددارد؟

باسلام
اتومبیلی خریداری شده و متأسفانه بدلیل اختلاف همسر با شوهر دادگا...

سلام، من عاطفه بذار هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 9 ساعت پیش
عاطفه-بذار
عاطفه بذار ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 255
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 3.75/5