24 اردیبهشت 1401

نفقه اقارب ، اعسار مهریه و مستثنیات دین

دسته بندی : خانواده | مهریه
علیرضا فضلی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام وقتتون بخیر.۱- خانمم ۷ ماهه خونه رو ترک کرده و دختر ۹ ساله ام هم با خودش برده و چهار ماهه نذاشته دخترمو ببینم نفقه ماهانه خودش و دخترمو هرماه به کارت خانمم واریز کردم و از دادگاه حکم ملاقات گرفتم. حالا هم دخترم هم خانمم اصرار کردن که دخترمو بیارم پیش خودم . آیا با دخترم برم به شورای حل اختلاف بگم که دیگه دخترم با من زندگی میکنه همونجا حکم میدن که نفقه اش قطع بشه یا حتما خود خانمم باید بره شورا امضا کنه؟ لطفا امشب زودتر جواب بدید ممنون میشم.۲-پس فردا جلسه اعسار مهریه دارم. و دادخواست اعسار دادم و برگه های واریزی اقساط رو دارم و اجاره۰نشینم و پول رهن و خونه ای که خریدم رو توقیف کردن و لایحه اعتراض به مستثنیات ارائه دادم هیچکدومو آزاد نکردن. در جلسه اعسار با شاهدهام چه چیزهایی باید بگم که قسطهاشو سبکتر برام حکم بدن و آیا همین جلسه تکلیف رفع توقیف یکی از خونه ها مشخص میشه؟ و آیا حکم دادن به صاحبخونه ام که موقع تخلیه۰پول رهن رو به مستاجر نده و به حساب دادگاه بریزه آیا میشه چند روز قبل از تاریخ تخلیه دوباره ۶ ماه یا یکسال اجاره خونه رو تمدید کنم؟ چون به صاحبخونه گفتم ایشان هم راضی به تمدید هستن.

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام ۱/ شما جهت قطع پرداخت نفقه میتوانید توافقی کتبی با همسر بنمایید که چون نگه داری دختر نیز با شما خواهد بود دیگر نیازی به مردان نفقه به کارت خانم نیست ./ ۲ شهود باید به میزان درآمد شما ، میزان بدهی ، میزان اقساط و کلیه امور مالی شما مسلط باشند و بگن شما درآمد ندارین و در خصوص توقیف منزل و پول رهن نیر توضیح دهید و خواستاری آزادی یکی از آنها شوید . ۳/ با توجهوبه توقیف مبلغ دهن تمدید باید با اجازه دادگاه صورت گیرد

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با علیرضا فضلی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا ملک سند رسمی دارد؟

سلام وقت بخیر🙏 ملکی وراثی هستش ک مدارک خانه نسق (حق ریشه) میباشد یعنی...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

توقیف یک چهارم حقوق زوج

با سلام
بنده مهریه خود را از طریق اداره ثبت به اجرا گذاشتم و اجراییه...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تفسیر سکه در عقد نکاح

سلام
اگر توی مهریه نوشته شده باشه سکه بهار ازادی ولی معلوم نشده باشه ب...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دادخواست تعدیل اقساط مهریه

سلام و احترام.اینجانب شهریور سال قبل دادخواست تعدیل دادم ولی نپذیرفتنش...

سلام، من علیرضا فضلی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
علیرضا-فضلی
علیرضا فضلی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 7,571
هزینه مشاوره 248,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5