30 اردیبهشت 1401

پرداخت نفقه دختر بدعهدی مادر ...

دسته بندی : خانواده | نفقه
سوال کاربر :

پرداخت نفقه و نگهداری فرزند دختر در زمان بعد از طلاق با تعهد کتبی مادر
با سلام و عرض خسته نباشید
من و همسرم حدود 7 سال پیش جدا شدیم ، و در ان زمان دخترم 15 سال داشت و همسرم در ازای گرفتن منزل و تمامی ملزومات زندگی ، مشترکا توافق نامه ای نزد وکیل امضا کردیم ، که یکی از بندهای آن ، پرداخت نفقه و نگهداری دخترم با همسرم باشد ، که مستندات آن موجود است .
عینا بند توافقنامه (در خصوص فرزند مشترک دختر زوجین به نام ...طبق توافق طرفین حضانت و سرپرستی و نفقه و مخارج ایشان بر عهده زوجه میباشد )
حالادخترم دو سال پیش ازدواج کرد و یک سال بعد طلاق گرفت و مادرش نیز اکنون ازدواج کرده ، و با وجود توافقنامه کتبی که نزد وکیل در زمان طلاق داده از نگهداری او و پرداخت نفقه دخترم سرباز میزند ، و به بهانه اینکه چون دیگر ازدواج مجدد کرده میگوید : از این به بعد هزینه و نگهداری دختر با پدرت است و به او ربطی ندارد.
این درحالی است که او کارمند رسمی دولت است و توان مالی بالایی نیز دارد ولی چون مجددا ازدواج کرده ، نه نفقه دخترم راه میدهد و نه او را به منزلی که در زمان طلاق از من بابت بخشی از همین توافق نامه گرفته که یکی از بندهایش نگهداری از فرزند و پرداخت نفقه به او است سر باز میزند .
و به دخترم میگوید (با وجود شوهرم صلاح نیست شما در منزل من باشی و باید پیش پدرت بروی و پرداخت نفقه و نگهداری بعد از ازدواج من به عهده پدرت است و من دیگر تعهدی ندارم)
حالا نمیدانم با وضع پیش امده از نظر قانون پرداخت نفقه با من است یا با همسر سابقم که تعهد کتبی خودش را بابت نگهداری و پرداخت نفقه به دخترم با ازدواج مجددش زیر پا گذاشته ؟
با تشکر از زحمات شما عزیزان جهت اطلاع رسانی

پاسخ وکیل

با سلام،پرداخت نففه فرزند بر عهده پدر است و این ربطی به حضانت و عهد و پیمان که بستید و بد عهدی وی ندارد که با توجه به طلاق دخترتان نیاز حمایتی بیشتری دارد مگر اینکه شغلی داشته باشد .موفق باشید.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق زوجه به استناد عدم پرداخت نفقه

سلام وقت بخیر من نفقه که اجرا میکردم در حد مسکن و خوراک بوده نه هزینه...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دادخواست استرداد اموال منقول

سلام اقا هستم و نزدیک پنج‌ماهه ازدواج کردم و مهریه ام یه شاخه گل‌ کردم...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

نفقه ی زنی که تمکین می کند

آیا ب زنی ک تمکین خاص کند ب هر دلیلی نفقه تعلق میگیرد

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

عدم امنیت جانی زوجه در منزل مشترک

سلام،وقت بخیر،چند روز پیش همسرم منو کتک زد توو سرو گردنم زد جوری که دس...