02 خرداد 1401

سوال در خصوص اعسار مهریه و رفع توقیف

دسته بندی : خانواده | مهریه
علیرضا فضلی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام صبحتون بخیر.۱-امروز ابلاغیه پرداخت قسطی مهریه اومده که بخاطر چندتا اقساطم . پیش پرداخت ۲ تا سکه تا ۱۰ روز دیگه و هر ۱۳ ماه یک سکه بطور اقساط پرداخت کنم.و بعداز توضیحات اقساط وامهام نوشته شده که آپارتمان ۶۴ متری دارم که سندش در رهن بانک هست و قسطشو میدم و فعلا دست مستاجره و ماهانه به من اجاره میده ماهی ۹۰۰ تومن.و خودم در خانه اجاره ای هستم با رهن ۶۰ میلیون تومن که کل این ۶۰ تومن توسط خانمم توقیف شده. در ضمن آن آپارتمان هم که خریده ام هم توسط اجرای احکام توفیف شده اما چرا قاضی در این حکم به توقیف آن اشاره نکرده و من قبلا لایحه اعتراض به توقیف این خانه و هم اعتراض به توقیف پول رهن ارائه داده بودم اما معاون دادگاه رفع توقیف نکرد و گفت باید خانمت توافق کنه که خانمم اصلا توافق نکرده. ۱-به نظرشما آن خانه رفع توقیف شده که ذکر نشده و میشه بعد از این حکم آن خونه رو بانم یکی از اقوام بزنم یا بفروشم و دیگه فرار از دین محسوب نمیشه؟ چون به بانک مسکن تماس گرفتم گفتن هیچ نامه توقیفی برای سندخونه به بانک ندادن.۲- من یکماه مانده تا قرارداداجاره خونه ام تموم بشه و چون قبلا نامه فرستادن که صاحبخونه پول رهن رو به حساب دادگاه واریز کنه دوباره بعداز ۴ماه از کلانتری به صاحبخونه گفتن بدون تمدید قرارداد بره پول رهن منو به حساب دادگاه واریز کنه آیا این یکماه که من قراردادم مونده میشه دوباره تمدید کنم و آیا دادگاه حق داره چنین تصمیمی برای صاحبخونه بگیره که مانع از تمدید قرارداد بشه؟ چون صاحبخونه با تمدید قراردادم برای یکسال دیگه هم موافقت کرد۳- ۹ماه از حقوقم بابت مهریه به حساب دادگاه و به کارت خانمم واریز شده و فیشهای واریزی رو از شرکتمون گرفتم آیا این فیشهارو که ۱۰ میلیون شده به اجرای احکام بدم میشه بعنوان پیش قسط مهریه حساب کنند یا از ۶۰ تومن پول رهن هم میشه حساب کنند؟ آخه بعضی میگن اینا از کل مهریه کم میشه درحالیکه هنوز هیچی کم نشده. ممنون میشم ۳تا سوالو توضیح بیشتری بدید.

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام جهت رفع توقیف ملک باید به ادارا ثبت یا اجرا احکام مراجعه کنید و نطلع سوئد که رفع توقیف شده یا چنانچه رفع توقیف شده باشد فروش آن بلامانع است /بله تمدید باید با موفقت دادگاه صورت گیرد / بله در صورت ارائه به اجرای احکام‌ مبالغ کسر شده از مهریه پرداختی کم می‌شود و حتی می‌توانید از این باب در صورت داشتن وقت تجدیدنظر خواهی به حکم اعسار اعتراض نمایید .

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با علیرضا فضلی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا می توان واریزی ها رابابت مهریه مطالبه کرد؟

سلام وقت بخیر
وکیل محترم ممنون میشم به این سوالم دقیق جواب بدین، من تص...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

معامله به قصد فرار از دین مهریه

سلام 10 ماهی هست که عقد کردم، همسرم بخاطر دخالتهای مادر و پدرشان مدام...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حضانت و مهریه پس از فوت زوج

سلام وقت بخیر من پسرم 6سال پیش فوت شد و دوفرزند دختر صغیر دارد من حضان...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف جهت سازش

سلام بنده ده ساله که قسطی مهریه دریافت میکنم هر سال هم پرداخت کننده د...

سلام، من علیرضا فضلی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
علیرضا-فضلی
علیرضا فضلی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 7,358
هزینه مشاوره 248,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5