16 خرداد 1401

مطرح نمودن دوسوال مهریه و مطالبه سفته

دسته بندی : خانواده | اجرت المثل
محمد بابایی فیشانی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام صبح شما بخیر،۱- حدود ۳ماهه دومیلیون تومن به یکی از اتباع قرض دادم و فیش واریزیشو دارم که یه سفته یه ماهه هم ازش دارم که امضا کرده.ولی بیشتر از یکماهه ازموعدش گذشته و پس نداده من ازشورا برگه گرفتم رفتم بانک حسابشو مسدودکردم و همون یه حسابو داره دیشب زنگ زده گفته پول اومده تو اون حساب که مسدوده و فردا حسابمو باز کن که بدهیتوبدم. به نظرتون حسابشو باز کنم و اگه دوباره پرداخت نکنه بازم میشه حسابشوببندم و اول باید برای بازکردن حسابش از شورا برگه ببرم یا مستقیما برم بانک.و میشه به رئیس بانک بگم اگه به اندازه بدهیم توی حسابش هست با ارائه برگه شورا اون بدهی رو از حسابش به حساب من انتقال بده که رضایت بدم حسابش باز بشه؟ ۲-خانمم قبلا شکایت اجرت المثل ارائه داده بود ولی حکم قاضی شهرمون بر بطلان درخواست خانمم داده بود چون نوشته بود هیچ دستوری که زوج داده باشه برای کارکردن زن توسط زوجه ارائه نشد و عرف زنان ایران بر رایگان کار کردن در خانه هست. خانمم اعتراض داده بره مرکز استان واسه تجدیدنظر و نوشته،که شاهد دارم و گفته که بار اثبات رایگان کار کردن زن برعهده زوج هست. آیا درسته؟ یا اینکه چون خانمم شکایت کرده بار اثباتش به عهده خودشه؟ منم یه لایحه نوشتم که از دفترقضایی بفرستن واسه تجدید نظر که من هیچ،دستوری ندادم و خودش به اختیارش کار کرده و حتی مغازه لباس فروشی هم داشته و من خودم بیشتر کارهای خونه رو انجام میدادم. به نظر شما امکان داره رای قاضی شهرمون رو بشکنند و به نفع خانمم رای بدن؟ چون اول به کارشناس ارجاع شده بود و کارشناس تماس گرفت و بعدش گفتن برای ۱۲سال زندگی ۲۵میلیون تومن تعلق میگیره اما بعدش قاضی رای بر بطلان دعوای خانمم زده. ممنون میشم توضیحات بیشتری برای هردو سوالم ارائه بدید.

پاسخ کارشناس حقوقی :

بااحترام کاربر محترم اجرت المثل بستگی به نظر قاضی و مستتدات و لایحه تنظیمی و دفاع قوی دارد انا در مورد طلب از اتباع نیازی به رفع مسدودی نمیباشد اگر مبلغی در حساب ندارد از وی بخواهید ۲میلیون تومان را نقدا مرداخت نماید بعد شما رضایت دهید طرف مقابل بنظر با دروغ میخواهد حسابش را رفع مسدودی نماید نهایتا مبلغ را در خساب واریز وجنابعالی با دستور قضایی برداشت نمایید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با محمد بابایی فیشانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

11 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رسیدگی به درخواست اجرت المثل ایام زوجیت

سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید در جلسه...

28 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

مشکلات و مسائل خانوادگی متعدد

سلام وقت بخیر ، من یک خانم 37 ساله هستم پسرم 13 ماهشه با همسرم اختلاف...

12 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

امکان تقسیط اجرت المثل ایام زوجیت

سلام اقای بابایی من از دونفر از همکاراتون سوال پرسیدم متن سوال من انقد...

30 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت

خسته نباشید من سال 87 ازدواج کردم سال 94 قصد طلاق گرفتم و 97 طلاق ثبت...

سلام، من محمد بابایی فیشانی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 روز پیش
محمد-بابایی-فیشانی
محمد بابایی فیشانی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 12,610
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.29/5