02 تیر 1401

بهترین روش مقابله قانونی با این کارفرما بی اخلاق و غیر منطقی چیست؟

دسته بندی : کار، بیمه و تامین اجتماعی | مطالبه حقوق ومزایا
سوال کاربر :

با سلام مدت دو سال در یک شرکت مشغول به کار بودم که به دلیل غیر موجه اخراج شدم. کارفرما حاظر به تحویل نامه عدم نیاز و پرداخت مطالبات من نبود. شکایت کردم و حکم بازگشت به کار و دریافت مطالبات صادر شده و به هر دو طرف ابلاغ شده و ۱۵ روز فرصت اعتراض دارد. حال کارفرما با وجود اینکه مطالبات اینجاب را واریز نکرده تماس گرفته که برگرد سر کار و از طریق همکارم پیام دادن وقتی برگرده سر کار تحقیر اذیت می کنیم که از بازگشت پشیمان بشه و خودش استفا بده.
می توانم تا زمانی که وجه مطالبات قبلی را دریافت نکردم در محل کار حاظر نشوم؟ آیا با توجه به شرایط سختی که در محل کارم به وجود میاد اگر تمایل نداشته باشم برگردم می توانم نامه عدم نیاز بگیرم و بر نگردم سرکار؟ به نظر شما بهترین روش مقابله قانونی با این کارفرما بی اخلاق و غیر منطقی چیست؟

پاسخ وکیل

سلام .برای واریز مطالبات از طریق دادگاه عمومی تقاضای صدور اجراییه دهید اگر به کار برنگردید یعنی خود مایل به ترک کار بوده اید واینگونه نامه عدم نیاز هم به شما تعلق نمی گیرد به کار برگردید اگر من باب اذیت از شماتحقیر وتوهین کرد از مراجع قضایی پیگیر توهین وتحقیر ایشان شوید البته باارایه ادله اثبات ادعا مثل شهادت شهود یا اسناد یا قراینی چون فیلم وصدا ویاگزارش110 و...اگر خلاف قانون کار کار بیشتر از شما خواست خوب باز از اداره کار قابل پیگیری است

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سنوات و سایز مزایا حقوق

با سلام
سنوات سال 1402 شامل چه مواردی می‌شود؟
آیا پاداش (اضافه بر پای...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

نحوه شکایت کارفرما چگونه است

سلام من یک سال کار کردم برای پیمانکار عیدی و سنوات بیمه هم نصف ریختن...

06 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

هزینه نگارش اظهارنامه حقوقی ؟

هزینه نوشتن اظهارنامه چقدر هست؟ و بعدش برای اینکه حقوقمو بگیرم برای ای...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

انتقالی کارمند به تبعیت از همسر

سلام وقت بخیر .*ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری ممنوع...