05 تیر 1401

بررسی متن وکالت نامه های تنظیمی

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
علیرضا فضلی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام و وقت بخیر
سوالم در مورد مفاد و نگارش متن وکالت نامه است. ما دو ملک موروثی داریم. یکی دعوی حقوقی دارد و تا زمانی که پدرمان در قید حیات بودند ایشان طرف دعوی بودند و بعد از فوت ایشان ورئه طرف دعوی هستند و توسط دادگاه احضار شدند. ما میخواهیم به برادر بزرگتر در این مورد وکالت بدهیم که ایشان به دنبال کارهای حقوقی بره.
یک ملک دیگر هم داریم که دعوی حقوقی نداره و فقط میخواهیم برایش به نام وراث سند بگیریم. برادرمان یک وکالتنامه برای هر دو زمین از ما خواسته. چون چند سال اخر عمر پدرمان برادر بزرگم با پدرم دنبال کارها رفتند و به تشریفات قانونی بیشتر وارد هستن، قبول زحمت کردن تا دنبال این کارا هم برن.
**** سوال من از خدمت شما اینه که آیا اختیارات متناسب با کاری که ایشان میخواهند انجام بدهند به ایشان داده شده میشود یا خیر؟

مورد وكالت : مراجعه به كليه ادارات و نهادها و سازمان هاي دولتي و غير دولتي و بانك هاي خصوصي و دولتي ، دارائي ، ثبت اسناد و املاك ، دفاتر اسناد رسمي ، اوقاف و امور خيريه ، مراجع قضائي و انتظامي ، شوراي حل اختلاف ، دفاتر الكترونيك شهرداري و دفاتر الكترونيكي دولت ، دفاتر الكترونيك قضائي ، ادارات آب و فاضلاب و برق و گاز و مخابرات ، جهاد كشاورزي ، منابع طبيعي ، زمين شهري ، نظام مهندسي ، نقشه برداري ، استانداري ، فرمانداري ، بخشداري ، دهياري ، شهرداري و دواير وابسته و مربوط به آن و دريافت مفاصا حساب و پايانكار و اخذ مدارك و برابر با اصل از مدارك موكلين و تهيه هر نوع مدرك گواهي و مجوز از مراجع ذيربط در خصوص انجام كليه امور كاري و اداري نسبت به : سهم الارث موكلين از مورث خويش مرحوم **** نسبت به ششدانگ يكقطعه زمين مزروعي به پلاك ثبتي *** فرعي از *** اصلي واقع در **** طبق گواهي حصر وراثت شماره دادنامه *** مورخ 1400/01/11 و شماره پرونده *** و شماره بايگاني شعبه *** شعبه 5شوراي حل اختلاف *** (25 سابق) مجتمع شماره 1 (شهيد بهشتي) (هر يك نسبت به سهم الارث خويش) مي باشند و تقاضا و اخذ اسناد مالكيت و المثني و يا اصلاح آن بنام و براي موكلين
و همچنين مراجعه به تمامي دادسراهاي عمومي و انقلاب اسلامي و دفاتر پيشخوان قضائي ، محاكم حقوقي و جزائي ، شوراي حل اختلاف ، دادگاه هاي حقوقي و جزايي ، دادگاه هاي عام و خاص و مدني و غيره ، اجراي احكام حقوقي و جزائي و غيره ، مراجع قضائي و انتظامي ، كلانتري ، ديوان عدالت اداري و اقامه هر گونه دعوي حقوقي و جزايي اعم از اعلام جرم يا با تقديم دادخواست عليه هر شخص حقيقي يا حقوقي و دفاع از آن و دفاع از دعاوي موكلين تحت هر شماره پرونده و دادنامه كه باشد و نسبت به هر خواسته و به هر ميزان با حق واخواهي نمودن ، تجديدنظر خواهي و پژوهش ، فرجام خواهي و اعاده دادرسي ، مصالحه و تعيين وكيل سازش ، ادعاي جعل يا انكار نسبت به سند طرف و استرداد سند ، تعيين جاعل ، ارجاع دعوي به داوري و تعيين داور ، با حق عقد قرارداد با وكلاي دادگستري ولو خود وكيل و فسخ يا جايگزيني آن ، تعيين مصدق و كارشناس ، اقرار در ماهيت دعوي يا به امري كه كاملا قاطع دعوي باشد ، دعوي خسارت ، استرداد دعوي ، جلب شخص ثالث ، ورود ثالث ، دفاع از دعوي ثالث ، دفاع از دعوي نامبرده ، درخواست صدور برگ اجرايي و تعقيب عمليات اجرايي و اخذ محكوم به ، اعلام رضايت ، معرفي يا جرح شهود ، ايراد ، معاينه و تحقيق محلي ، تأمين دليل و تأمين خواسته ، اجراي قرارها ، تقاضا و اخذ مدارك برابر با اصل مربوط به موكلين و دريافت يا تسليم اوراق و مدارك اعم از اصل يا رونوشت و كپي با حق اختيارات مصرح در مواد 35 و 36 قانون آئين دادرسي مدني و امضاء ذيل و ظهر كليه اسناد و اوراق و انجام گواهي امضاء و پرداخت وجوه و هزينه هاي مربوطه و دادن هر گونه تعهد و اقرار نامه و رسيد از طرف موكلين به طور كلي انجام كليه اموري كه در اين خصوص لازم و ضروري باشد و انجام ساير تشريفات لازمه .
حدود اختيارات : وكيل مرقوم در انجام مورد وكالت به شرح فوق از طرف موكلين داراي اختيارات تامه مطلقه و غير محدود است مفاد اين وكالت فقط در نفس وكالت مؤثر است . امضاء و اقدام وكيل در تمام مراحل مورد وكالت به منزله امضاء و اقدام موكلين نافذ و معتبر و داراي اثرات قانوني مي باشد .

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام بررسی و تنظیم وکالت نامه نیازمند دقت و تدقیق در مفاد آن است و با یک سوال حقوقی قابل پاسخ نیست و نیازمند این است که شما از طریق درخواست حقوقی کاربران این مورد را ثبت نمایید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با علیرضا فضلی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اقرارنامه ی دریافت طلب از مدیون

با سلام و عرض احترام
در رابطه با طلبی که بنده از شخصی داشتم در حدود بی...

05 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

فسخ معامله به دلیل متضرر شدن بیش از حد

سه سال پیش ملکی را قولنامه ای فروختیم، چون از قیمت خبر نداشتیم خواهرم...

05 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

تمدید شفاهی اجاره نامه

سلام.دراجاره اشیا بعدازاتمام مدت مشخص طرفین به شکل شفاهی توافق میکنندف...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وکالت نامه شما نامحدود هست از نظر زمانی یا خیر؟

سلام خسته نباشید ببخشید من به یه نفر پنجاه میلیون پول دادم اون به من چ...

سلام، من علیرضا فضلی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
علیرضا-فضلی
علیرضا فضلی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 7,560
هزینه مشاوره 248,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5