07 تیر 1401

شکایت ضرب و جرح عمده و حق حضانت

دسته بندی : خانواده | حضانت
سوال کاربر :

سلام و احترام

بنده پدر یک پسر ۳ و نیم ساله هستم. هفته ی گذشته هنگامیکه به جهت سرگرم کردن و بیرون بردن، پسرم را به خانه مادرم بردم، (مادرم اینها شهرستان بودن و خانه خالی بود) و با وجودیکه با پیامک به همسرم اطلاع داده بودم که تا دو ساعت دیگر به خانه برمیگردیم، ایشان به در خانه آمدن و با فشردن پشت سر هم و پیوسته زنگ درب خانه، بدون رضایت بنده و بعد از اینکه بخاطر ترسیدن فرزندم، درب را باز کردم به داخل خانه آمدند. در خانه شروع به بکار بردن الفاظ رکیک در برابر چشمان فرزندم به خودم و خواهر و مادرم نمودند و بدترین تهمت ها را به آنها زدند. از آنجا که ایشان یک سگ دارند و مادرم به شدت با وجود حیوان در خانه مخالفند، سگ را نیز به خانه مادرم آورده بودند. در غین حال مرتب به پسرم می‌گفتند اینجا جای بدیه، پدرت آدم بدیه، بیا بریم که فرزندم مخالفت می‌کردند و میگفتند نمیام و تو برو، میخوام پیش بابا بمونم و بازی کنم. با توجه به این شرایط و با وجودیکه چندین بار ازشان خواستم خانه را ترک کنند، بیرون نرفته و به رفتارهایشان ادامه دادند. در نهایت بنده ایشان را از واحد بیرون کردم. توی راهرو چون پسرم ترسید و گریه کرد، رهایشان کردم و ایشان دوباره به داخل برگشته و همانجا با پلیس تماس گرفتند. کتک کاری و یا ضرب و شتمی رخ نداد ولی چون مقاومت میکردند، احتمال اینکه کبودی یا قرمزی خفیف روی بدنشان ایجاد شده باشد، وجود دارد. شاهدی برای همه این اتفاقات وجود نداشت. حال ایشان از بنده با عنوان ضرب و جرح عمدی شکایت کرده اند. با توجه به اینکه هدف ایشان پرونده سازی برای اینجاب جهت گرفتن حضانت کودک هست، بنده نیز قصد نوشتن شکواییه علیه ایشان را دارم. در این موضوع رخ داده در چه مواردی میتوانم از ایشان شکایت کنم و از کجا اقدام کنم؟ دادگاه یا کلانتری؟

لازم به ذکر است ایشان دچار اختلال شخصیت بوده، فرزند را جز کالاهای شخصی خود دانسته و برای بنده حقی قائل نیستن. به شکلی که حتی اجازه بردن فرزندم نزد مادرم بدون حضور ایشان را ندارم چون دست به چنین اقداماتی میزنن و هم باعث ترسیدن فرزندم شده و هم از اینکه چون برای بنده و خانواده ام، اعتبار و آبرو از هر چیزی مهمتر است، از این موضوع سواستفاده میکنند. لذا در اکثر موارد بنده مجبور به کوتاه آمدن میشوم.

پاسخ وکیل

با سلام،کاربر گرامی اولا که حضانت فرزند تا هفت سالگی با مادر است و در این خصوص لزومی به طرح دعوا از طرف ایشان برای گرفتن حضانت از شما نیست مگر اینکه شما دادخواست سلب حضانت به طرفیت همسرتان به جهت عدم صلاحیت اخلاقی یا روانی بدهید که ادله بررسی می گردد. اما اصولا در دوران حضانت ایشان شما ذی سمت و ذی حق برای ملاقات فرزند هستند و در این رابطه می توانید از طریق دفتر خدمات فضایی برای ملاقات فرزند طرح دعوا کنید دوما در رابطه با دعوای ضرب و جرح ایشان باید ادله اثباتی داشته باشند که ضرب و جرج توسط شما صورت گرفته و شما متقابلا حق دفاع و در صورت توسل به شهادت شهود،حق جرح شهود و متقابلا شهادت شهود خودتان و تعریف ماوقع را دارید.موفق باشید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

31 فروردین 1403
کارآموز وکالت

نحوه سلب حضانت فرزندان از مادر

سلام من یه خواهرم 4ماه که برادرم فوت شده قبل فوتش زنش بهش خیانت کرده و...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حضانت فرزند تا هفت سالگي

سلام وقت بخیر.من یه پسر 4سالونیمه دارم و میخام از همسرم جدا بشم.چیکار...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حضانت دختر یکساله با کیست

سلام وقت بخیر
من یه دختر یک ساله دارم شوهرم وقتی دعوامون میشه اگ‌من هم...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حضانت فرزندان زیر ۷ سال

سلام وقت بخیر من شوهرم 2 ساله بیکاره یه بچه 2 ساله هم دارم سرکار نمیره...