14 تیر 1401

مطالبه خسارات وارده به خودرو

دسته بندی : تجاری | شرکت ها
سوال کاربر :

من در برج ۶ سال گذشته ماشین خودمو برای تعمیرات سیم کشی و برق خودرو به تعمیرگاهی سپردم ، و تمام قطعات هم به صورت نو و اورجینال تحویلشان دادم ولی متاسفانه بعد از حدود ۵-۶ ماه ماشین را به صورت خیلی افتضاح و با هزینه در حدود ۱۰۰ میلیون به من تحویل دادن که در صورتی که وقتی از انها سوال کردم گفتن هر کاری میخای بکن که من ار اتحادیه اقدام کردم و بعد از ۲ ماه که ماشینم خوابید در نهایت اتحادیه و اتاق اصناف جواب مناسبی به من ندادن و کلا با ایراد جزئی پرونده مختومه شد ، من هم به محض استفاده از ماشین و مدت ۳ روز استفاده از ان دچار سانحه اتش سوزی شدم و خودرو در اتش سوخت. با حضور اتش نشانی و اعلام نظر انها مشخص شد که دلیل اتش سوزی سیم کشی و تعمیرات اشتباه بوده. بعد از این اتفاق من در شورای حل اختلاف شکایت تامین دلیل و درخواست ارشناس را مطرح کردم. که کارشناس هم مبلغ ۱۸۴ میلیون را به عنوان خسارت و تعمیرات خودرو به بنده ابلاغ کرد ، حال با توجه به ابن نکات:

الف)با توجه به نظر کارشناس میتونم کارهای تعمیرات ماشینو شروع کنم یا اینکه بفروشمش؟ ((خیلی مهمه این قضیه خواهشا راهنماییم کنید))
ب) آیا میتوانم با توجه به نظر کارشناس،اتش نشانی و مدارکی که از همان زمان در اتحادیه پیگیری کردم، تعمیرگاه مورد نظر را مقصر اعلام کنم؟
ج)درصورت اعتراض تعمیرکار به نظر کارشناس و تشکیل هیات ۳ نفره امکان نظر دادن از روی اوراق و تصاویر موجود وجود دارد؟
(از تمام نقاط قابل ارزیابی عکس و فیلم تهیه شد توسط کارشناس)

پاسخ وکیل

سلام .با توجه به نظریه کارشناس آتش نشانی و مدارکتون در خصوص شکایت در اتحادیه از تعمیرگاه مربوطه و توصیفاتی که ارائه کردید ،متصدی فنی تعمیرگاه مربوطه محکوم به جبران خسارات وارده به شما خواهد شد واعتراضی هم اگربه نظریه کارشناسی کرد هیات سه نفره ،نظر کارشناس اول رو تایید خواهد کرد .فعلا شروع به تعمیرات نکنید تاپس از اینکه علیه ایشان طرح دعوی مطالبه خسارت کردید و نهایتا حکم قطعی در خصوص محکومیت وی گرفتید و پرونده جهت اجرای حکم به اجرای احکام ارسال شد ایشان موظف به پرداخت خسارات ویا فراهم نمودن زمینه تعمیر خودرو خواهدشد .

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مقرارت ثبت شرکت چیست ؟

سلام وقت بخیر
من در نظر دارم یک شرکت ثبت کنم، با چندتا از دوستام صحبت...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حق الزحمه مدیر تصفیه

با سلام. احدی از اقوام بسیار نزدیک به دلیل ورشکستگی شرکت جهت تادیه دی...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت داری...

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
شرکت داری...

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اداره ثبت شرکت ها

سلام وقت بخیر
یک شرکت سهامی خاص هست که به امور پیمانکاری مشغول بوده و...