05 مرداد 1401

شکایت خیانت در امانت مال شراکتی

دسته بندی : تجاری | شرکت ها
سمیه حسنی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

بنده به همراه دو نفر نام برده در یک کافه رستوران شراکت داشتیم. اما بعد مدتی به دلیل عدم سود دهی، هر دو خواستار تعطیلی کافه شدند و قرار بر این شد که وسایل به فروش برسانند و هرمس سهم خود را بردارند. اما با امتناع از این مسئله تمامی وسایل کافه را بدون رضایت و اجازه ابن جانب آمال بنده را از ملک مورد اجاره من خارج کردند. بهانه شان هم این بود که موعد اجاره به پایان رسیده. در صورتی که چک تخلیه به نام بندهذبود و تاخیر در تخلیه صرفا من را متضرر می‌کرد ولی آنها بدون اجازه اموالی که یک سوم آن متعلق به بنده بود را به یک انبار منتقل کردند.
بهانه آنها این بود که باید حسابرسی انجام شود اما اصرار دارند که داور قرارداد این کارو انجام دهد. در صورتی که طبق قرارداد ابن فرد صرفا در اختلاف در تفسیر مفاد قرارداد حق دخالت و اظهار نظر دارد. و بر خلاف اینکه من اعلام کردم که حسابرسی بابد توسط یک نهاد قضایی انجام سود، آنها زیر بار نرفتند و بدون داشتن گردش حساب های من، شروع به حسابرسی کردند.
آنها مدعی اختلاف در حساب هستند در صورتی که هیچ مدرکی ارائه نمی‌کنند و صرفا با نادیده گرفتن فیش های خربد مدعی شده اند که باید فاکتور ارائه کنم اما این در حالی است که این روند همیشه مار بوده برخی خربدها فاکتور داشتند و برخی رسید دستگاه پز. به همین دلیل مدعی هستند که ما رسیده را حساب نمی‌کنیم و اینگونه در یک ماه 30 میلیون اختلاف حساب وجود دارد.
این در حالی است که من شب ها در کافه می خوابیدم و صبح ها هم در آنجا بیدار تا ساعت 3-4صبح کار می‌کردم. یعنی هیچ زندگی خارج از کافه ندارم که جای دیگر هزینه کنم و زمانی که کافه تعزکطیل شد من صرفا 1میلیون در حساب داشتم که با مشاهده گردش مالی قابل مشاهده است
البته لازم به ذکر است که به این نکته اشاره کنم که یک پیشنهاد دادند و آن این بود من یک چک چهارماهه به اندازه تمام ارزش وسایل پرداخت کنم و وقتی من به دلیل اینکه لزومی ندارد من بابت یک سوم که سهم بنده است، چک پرداخت کنم، قبول نکرده و وسایل را بدون اجازه خارج کرده و با گذشت 6 ماه به من تحویل ندادند.
این در حالی است که من بارها تلاش کردم به نحوی توافق کنیم و موضوع را حل و فصل کنیم اما هر بار بعد چندین هفته حتی پاسخ تماس های مارو ندادند.
حالا بعد گذشته 6ماه من با شروط آنها موافق کردم و حاضر شدم چک بدهم اما آنها قیمت را ناگهان 100 میلیون افزایش دادند و خواستار ابن شدند که مبلغی هم پیش پرداخت انجام دهم که در توانم نیست و مدت 6ماه است که بیکارم.
لازم به ذکر است که طی سه سال فعال بودن کافه تمامی کارها از جمله مدیریت، مامور خربد، آشپزی، سالنکار و... بر عهده بنده بود و قرار بود صرفا برای مدیریت ماهانه 10 میلیون پرداخت کنند اما از آن امتناع کردند.
حالا آیا میتونم به جرم خیانت در امانت سایت کنم و امکان موفقیت داره

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

باسلام٫ باتوجه به توضیحات شما امکان طرح شکایت کیفری خیانت در امانت وجود دارد ولیکن احتمال نتیجه گیری ضعیف بوده و با توجه به رویه قضایی موجود شعبات دادگاه کیفری چنین استدلال میکنن که موضوع پرونده شما اختلاف حساب مالی بوده و به جهت عدم وجود سوءنیت شما را ارشاد به طرح دعوی حقوقی میکنند . در خصوص جنبه ی حقوقی و‌مالی موضوع شماهم باید قرارداد فیمابین و شرط داوری بررسی شود اگه کلیه اختلافات به داوری ارجاع داده نشده باشد میتوانید به دادگاه مراجعه کنید و کارشناس جهت بررسی حسابها تعیین می گردد و در خصوص وسایل نیز نهایتا میبایست یک سوم از سهم شما لحاظ گردد

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با سمیه حسنی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مقرارت ثبت شرکت چیست ؟

سلام وقت بخیر
من در نظر دارم یک شرکت ثبت کنم، با چندتا از دوستام صحبت...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حق الزحمه مدیر تصفیه

با سلام. احدی از اقوام بسیار نزدیک به دلیل ورشکستگی شرکت جهت تادیه دی...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت داری...

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
شرکت داری...

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اداره ثبت شرکت ها

سلام وقت بخیر
یک شرکت سهامی خاص هست که به امور پیمانکاری مشغول بوده و...

سلام، من سمیه حسنی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 سال پیش
سمیه-حسنی
سمیه حسنی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 20
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.71/5