در صورتیکه در رابطه با موضوع

بهترین وکیل طلاق در تهران + ویژگی های وکیل خوب
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
بهترین وکیل طلاق در تهران + ویژگی های وکیل خوب

بهترین وکیل طلاق در تهران + ویژگی های وکیل خوب

شما در این مقاله میخوانید

از جمله پرونده‌هایی که کمک گرفتن از یک وکیل حاذق و زبده بیشترین تاثیر را در به نتیجه رسیدن آن‌ها دارد، پرونده‌های مربوط به امور خانواده و مخصوصا حوزه طلاق است. دلیل این امر نیز در مقررات مربوط به طلاق نهفته است. قوانین این حوزه به‌نحوی تدوین شده‌اند که می‌توانند به نفع هر یک از طرفین دعوا تفسیر شده و قاضی را مطابق با آن تفسیر خاص وادار به صدور رای کنند. دقیقا همین جاست که وکیل دادگستری تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد.

متاسفانه حجم بالای مبالغی که در این حوزه جابه‌جا می‌شود باعث شده که بعضا وکلای کم‌تجربه که تخصص خاصی در زمینه ندارند نیز به مسائل خانواده و طلاق ورود پیدا کنند. مسئله‌ای که در نهایت به ضرر موکل است، زیرا پول بسیاری را هدر داده و به نتیجه هم نمی‌رسد. در چنین فضایی آن چیزی که مهم است، پیدا کردن وکیل طلاق کاربلد در شهری بزرگ مثل تهران است. کاری که اصلا راحت نیست. اگر شما هم به دنبال یافتن وکیلی مطمئن و کارکشته در تهران هستید، تا انتها همراه ما باشید.

 

انواع طلاق در قانون ایران؛ در چه نوع طلاقی از وکیل استفاده کنیم؟

مطابق با قوانین و مقررات کشورمان، طلاق به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. طلاق به درخواست مرد؛ براساس قانون مدنی و ماده 1133 آن که حق طلاق را اصولا به مرد داده است.

  2. طلاق توافقی؛ که در آن هم زن و هم مرد به صورت کاملا منطقی و توافقی از هم جدا می‌شوند.

  3. طلاق به درخواست زن؛ که مطابق با آن در صورت وجود یکی از شرایط 12‌گانه، خانم می‌تواند درخواست طلاق دهد.

کمک گرفتن از وکیل طلاق در هر سه مورد بالا بسیار کمک‌کننده است، منتهی در رابطه با مورد دوم و سوم، اگر می‌خواهید نتیجه مطابق میلتان باشد، حتما باید از وکیل استفاده کنید. دلیل آن هم واضح است؛ شما در این دو نوع طلاق به‌دنبال آن هستید که علاوه بر جدایی، تمامی حقوق پایمال شده خود را نیز به‌دست آورید که بدون کمک وکیل، کاری بسیار دشوار و در برخی موارد نشدنی است.

کاری که وکیل طلاق توافقی انجام می‌دهد واضح است. او ضمن تصریح حقوق مسلم شما، سعی می‌کند حداکثر امتیازات را به شکل قانونی از طرف مقابل بگیرد و به شما کمک نماید که در وضعیتی مسالمت‌آمیز، از همسر خود جدا شوید.

 

درخواست وکیل طلاق از  طرف زن

 

وکیل طلاق از طرف زن البته کار سخت‌تری در پیش دارد. زیرا باید به دادگاه خانواده اثبات نماید که شوهر واجد یکی از شرایط 12‌گانه است و زن حق دارد با استناد به یکی از این شروط، از همسر خود جدا شود. شروط 12 گانه عبارتند از: 

  1. مرد نفقه به همسر خود را به مدت 6 ماه پرداخت نکند.

  2. مرد رفتار نامناسب و پرخاشگری داشته باشد؛ آن هم به طوری که زن دیگر نتواند زندگی کنار همسر خود را تحمل کند.

  3. مرد به بیماری لاعلاج دچار شود.

  4. مرد به جنون برسد و زندگی عادی با وی عملا ناممکن شود.

  5. مرد شغلی را انتخاب کند که آبروی خانوادگی را به خطر بیاندازد و دادگاه این مسئله را تصدیق کند.

  6. مرد به اعتیاد روی آورد و زندگی خانوادگی را مختل کند و دادگاه هم در این خصوص موافقت نماید.

  7. مرد بدون هیچ دلیلی از خانه و زندگی زناشویی برود و یا به مدت 6 ماه متوالی از حضور در خانه امتناع نماید.

  8. مرد به ارتکاب جرمی محکوم شود که حیثیت خانوادگی و آبروی زن را زیر سوال ببرد.

  9. مرد ناتوانی جنسی داشته باشد و یا اثبات شود که عقیم است و توان فرزندآوری ندارد.

  10. مرد بیش از 6 ماه مفقود شود و هیچ اطلاعی از وی در دسترس نباشد.

  11. مرد بدون اجازه و اطلاع به زن، همسر دیگری اختیار کند و دادگاه عدم رعایت عدالت بین دو زوجه را تصدیق نماید.

  12. مرد به بیش از 5 سال حبس قطعی محکوم شود و یا اگر محکوم به جزای نقدی شود و به دلیل عدم توانایی در پرداخت، بیش از 5 سال محبوس گردد.

 

آیا وکیل طلاق تضمینی هم داریم؟ چطور می‌توان نتیجه پرونده را تضمین کرد؟

پاسخ کوتاه به این سوال: خیر.

در نظر داشته باشید که وکیل طلاق تضمینی نداریم و هیچ وکیلی هم نمی‌تواند از قبل نتیجه پرونده را تضمین کند. حتی اگر فرد بهترین وکیل طلاق تهران یا هر شهر دیگری هم باشد، نمی‌تواند و اساسا نباید نتیجه را به شکل قطعی پیش‌بینی کند. پس چرا خیلی‌ها به سرانجام رسیدن پرونده را تضمین می‌کنند؟

 

توافق وکیل طلاق از طرف مرد با زوج

 

واقعیت این است که نتیجه پرونده و صدور رای تنها در دستان قاضی است، در نتیجه هیچ وکیلی نمی‌تواند چیزی را تضمین کند، در غیر این صورت مرتکب عملی غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای شده است. متاسفانه برخی وکلا با هدف به‌دست آوردن موکلین بیشتر، به نادرست نتیجه پرونده را با قاطعیت پیش‌بینی می‌کنند. حال آنکه تعهد وکیل اصطلاحا «تعهد به وسیله است» نه «تعهد به نتیجه». یعنی وکیل خانواده تنها متعهد است که نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا رای به نفع موکل صادر شود، اما تعهدی ندارد که تضمین کند نتیجه حتما مطابق میل موکلش خواهد بود.

در نتیجه یک پیشنهاد دوستانه داریم: اگر دیدید که وکیل نتیجه پرونده را تضمین می‌کند و اسم خود را هم گذاشته است «وکیل طلاق تضمینی»، حتما به‌سرعت از دفتر وکالت او فرار کنید! زیرا احتمالا پرونده‌تان به نتیجه نمی‌رسد و پولتان هدر می‌رود. وکلای حرفه‌ای هرگز چیزی را تضمین نمی‌کنند و تنها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که پرونده به نتیجه دلخواه برسد.

پیدا کردن بهترین وکیل های طلاق در تهران و کرج

هزاران وکیل پایه یک دادگستری در تهران و کرج مشغول به فعالیتند، اما دیگر نیازی به گفتن ندارد که میزان دانش، مهارت و تجربه همه آن‌ها به یک اندازه نیست. پرونده طلاق هم از آن دست پرونده‌هایی نیست که بتوان در آن ریسک کرد و کار را به فردی نابلد سپرد. یک وکیل خوب طلاق کسی است که به خوبی از مسائل مهمی مثل مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، حضانت فرزندان و نحوه ملاقات و نفقه ایشان آگاهی داشته باشد و نگرانی‌های طرفین را درک کند.

برای پیدا کردن بهترین وکیل طلاق از طرف مرد و یا زن اول از همه به سراغ نزدیکان خود بروید. کسانی که قبلا در نمونه‌های مشابه جواب خود را به خوبی پس داده‌اند، گزینه‌های مناسبی برای به‌دست گرفتن پرونده شما هستند. همچنین می‌توانید نظرات دیگر موکلین را در پلتفرم‌های آنلاین (مثل وکیل وند) مطالعه کنید و رزومه کاری و تحصیلی شخص مدنظرتان را بررسی نمایید. کسی که رزومه خوبی داشته باشد و موکلین قبلی از کار وی راضی بوده باشند، احتمالا شخص مناسبی برای پیش‌برد پرونده شما خواهد بود.

 

مطمئن شوید که وکیل طلاق شما دارای ویژگی‌های زیر باشد:

برای آنکه مطمئن شوید گزینه درستی را انتخاب کرده‌اید، حتما چند ویژگی‌ را در وی بررسی نمایید و ببینید آیا واجد آن ویژگی‌ها هست یا خیر. یک وکیل طلاق حرفه‌ای و خبره واجد شرایط زیر است:

  • در کار خود متخصص باشد؛ یعنی پرونده‌های طلاق و خانواده را به شکل تخصصی بررسی نماید و از آن دست وکلایی نباشد که هر پرونده‌ای را هر حوزه‌ای قبول می‌کند، بلکه باید اصطلاحا «تخصص او در حوزه وکالت طلاق، نفقه و مهریه» باشد.

  • دانش و اطلاعات کامل از این حوزه داشته باشد؛ بهترین وکیل طلاق توافقی کسی است که به پیچ و خم‌های حقوقیِ این موضوع آشنایی داشته باشد و به حوزه‌های زیرمجموعه‌ آن مثل نفقه و مهریه نیز کاملا مسلط باشد. دانش یک وکیل را می‌توانید با تنها 15 دقیقه صحبت با وی محک بزنید.

 

مذاکره زوجین جهت طلاق توافقی

 

  • شهرت و سابقه کار مثبت داشته باشد؛ یعنی موکلین قبلی از کار وی رضایت داشته باشند و به انجام پرونده‌ها با ضریب موفقیت بالا مشهور شده باشد. البته پیروزی در پرونده لزوما به معنای تبرئه متهم و یا به‌دست آوردن حقوق کامل نیست، بلکه وکیل باید بتواند تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، رای پرونده را به نفع موکل خود به‌دست آورد.

  • دارای فن بیان خوب و قدرت تعامل بالا باشد؛ وکیل طلاق کاربلد نه تنها باید به خوبی با موکل خوبی ارتباط بگیرد (موکلی که در اینگونه پرونده‌ها در معرض خطر است و معمولا نگرانی‌های زیادی دارد)، بلکه باید با قاضی پرونده و دیگر افراد دخیل در ماجرا نیز به شکل اصولی صحبت کند و با آن‌ها تعامل سازنده داشته باشد.

 

هزینه بهترین وکیل مهریه و طلاق در تهران چقدر است؟

هزینه وکیل طلاق به عوامل متفاوتی بستگی دارد. مثلا هزینه وکالت برای موکل خانوم و آقا متفاوت است که علت آن نیز تفاوت سختی و پیچ خوردگی پروندخ و حجم کاری در هرکس است. همچنین این تجربه و دانش وکیل است که می‌تواند هزینه نهایی را دستخوش تغییر کند. به هر حال قوانین حوزه خانواده سالانه در حال تغییر هستند و وکیل باید دائما خود را همگام با قوانین جدید کند. 

توصیه ما این است که در ابتدا یک جلسه مشاوره تلفنی، حضوری و یا آنلاین با وکیل مدنظر خود داشته باشید. در این جلسه هم می‌تواند نکات خیلی خوبی را از مسیر پرونده و کارهایی که باید انجام دهید دریافت نمایید، هم با میزان مهارت و دانش وکیل آشنا می‌شوید، و هم از هزینه وکالت طلاق مطلع می‌شوید. 

 

یک نکته مهم: وکالت در طلاق فقط باید توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود.

 

مطابق مقررات، وکالت در دعاوی طلاق در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری است. بنابراین افرادی غیر از وکلای پایه یک رسمی دادگستری – حتی با داشتن وکالت محضری- و همچنین وکلای پایه دو و کارآموزان حق قبول وکالت طلاق را ندارند.

متاسفانه همانطور که دیده و شنیده‌اید بعضی از دفاتر یا گروه‌های حقوقی از افرادی غیر وکیل به جهت پاسخگویی و راهنمایی مراجعین استفاده می‌کنند و یا این که در عمل وکالت پرونده‌ها را به کارآموزان وکالت و یا وکلای تازه‌کار و مبتدی می‌سپارند. ما در مجموعه وکیل وند خیال شما را از این جهت راحت کرده‌ایم. زیرا پرونده شما مستقیما تحت نظر یک وکیل پایه یک دادگستری قرار می‌گیرد و به نحوی پیش می‌رود که بیشترین شانس را در کسب موفقیت در دادگاه داشته باشد.

 

بهترین وکیل طلاق در تهران

 

بهترین وکلای طلاق در تهران را در وکیل وند بیابید

دیگر دوره آن گذشته که با ماشین و یا با پای پیاده در شهر راه بیفتد و به شکل حضوری به دفتر وکلای مدنظرتان مراجعه کنید. در گذشته خیلی‌ها به‌دنبال پیدا کردن بهترین وکیل طلاق در غرب تهران و یا بهترین وکیل طلاق در شرق تهران بودند، اما حالا وضعیت تغییر کرده و در عرض چند دقیقه می‌توانید لیستی از حاذق‌ترین وکلای امور خانواده و طلاق را در هر کجای تهران که باشند، مشاهده نمایید.

کافی است به صفحه وکلای متخصص طلاق در وکیل وند مراجعه نمایید و بهترین‌ها در حوزه طلاق و نفقه و مهریه را پیدا کنید. وکلای فعال در مجموعه وکیل وند همگی سال‌ها تجربه موفق در زمینه ارائه مشاوره تخصصی و همچنین پیش‌برد پرونده‌های طلاق در دادگاه‌های خانواده داشته‌اند و آماده‌اند تا در قالب وکیل تلفنی و همچنین به‌صورت آنلاین به شما کمک کنند.

 

سخن آخر؛ برای خاتمه دادن به زندگی مشترک و طلاق عجله نکنید

بسیار دیده شده که زوجین با عجله و در اثر عصبانیت لحظه‌ای و یا حس آنی که به آن‌ها دست داده است، به دادگاه مراجعه کرده و درخواست طلاق ثبت کرده‌اند. همواره گفته‌ایم که طلاق اولین راه‌حل نیست، بلکه آخرین راه‌حل است. اینکه بلافاصله بعد از دعوا و بدون هیچ دوراندیشی فورا به طلاق فکر کنیم، به هیچ عنوان منطقی نیست و در بلندمدت پشیمانی با خود به همراه می‌آورد.

با این وجود اگر در طلاق جدی هستید و راهی برای بازگشت نمی‌بینید، ما در مجموعه وکیل وند در کنارتان هستیم تا بتوانید در دادگاه حقوق خود را به‌دست آورید. کافی است اولین جلسه مشاوره را با وکیل آنلاین رایگان انجام دهید و بعد با اطمینان خاطر صفر تا صد کارتان را به بهترین‌ها بسپارید.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 4.75 از 4 رای

چطور یک وکیل طلاق خوب و کاربلد در تهران پیدا کنیم؟

راه‌های زیادی وجود دارد، اما ساده‌ترین روش، مراجعه به سایت وکیل وند و مشاهده لیست وکلای طلاق و امور خانواده است. می‌توانید رزومه و سابقه کاری وکلا را به شکل آنلاین مشاهده نمایید و وکیل مد نظرتان را انتخاب نمایید.

فرایند طلاق توافقی بدون حضور وکیل چقدر طول می‌کشد؟

طلاق توافقی بدون حضور وکیل ممکن است تا ماه‌ها طول بکشد، اما استفاده از وکیل دادگستری می‌تواند این مدت را به کم‌تر از یک ماه کاهش دهد.

آیا استفاده از وکیل برای پرونده‌های طلاق ضرورت دارد؟

از جهت قانونی ضروری نیست که وکیل طلاق از طرف مرد یا زن به دادگاه معرفی شود، اما به جهت مزایایی که استفاده از وکیل در پرونده‌های طلاق دارد، توصیه می‌شود که حتما از کمک یک وکیل متخصص بهره‌مند شوید.

آیا کارآموز وکالت هم می‌توان وکیل طلاق شود؟

خیر؛ وکالت در پرونده‌های طلاق توافقی فقط باید توسط وکیل پایه یک دادگستری انجام شود.

آیا وکیل طلاق می‌توان در دادگاه تجدیدنظر هم حضور یابد؟

در صورتی که موکل این حق را در وکالت‌نامه به وی داده باشد، بله؛ وی می‌تواند در دادگاه تجدیدنظر نیز وکالت از موکلش را برعهده داشته باشد.

آیا وکیل طلاق در تهران می‌تواند پرونده را از شهرهای دیگر قبول کند؟

خیر؛ علی‌الاصول وکلا فقط می‌تواند از حوزه‌های مکانی که در آن مجاز به فعالیت هستند پرونده دریافت نمایند.

در طلاق توافق بر سر چه موضوعاتی باید توافق کرد؟

در طلاق توافقی زوجین باید بر سر کلیه مسائل مالی و غیرمالی مثل نفقه و مهریه و حضانت و ... به توافق برسند، وگرنه طلاق امکان‌پذیر نخواهد بود.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

19 اردیبهشت 1403
کارآموز وکالت

حقوقی خانواده طلاق زن

سلام وقتتون بخیر. میخواستم در مورد حق طلاق سوال کنم حقیقتش میخواستم مط...

20 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اقدام به طلاق با وکالت در طلاق

سلام وقتتون بخیر. میخواستم در مورد حق طلاق سوال کنم حقیقتش میخواستم مط...

19 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

عدم حضور در مشاوره ها

با سلام
من میخوام طلاق توافقی بگیرم دفتر قضایی هم درخواست دادم ولی مشا...

17 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا مرد از روند طلاق مطلع می شود؟

سلام. همسر من حق طلاق داره. میخواستم بپرسم میتونه برای درخواست طلاق دا...

16 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

دادخواست مطالبه طلاق

سلام وقت بخیر، پرونده طلاق من بعد از فرجام خواهی و نقض رای توسط دیوان...

15 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

بذل مدت عقد موقت و‌چگونگی ان

سلام روز بخیر
اگر دو نفر صیغه نامه یکساله داشته باشند ، فقط حدود 2 ما...

14 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق به جهت کراهت و مفارقت جسمی زیاد

اگه منظورتون از شرایط همون موارد ذکر شده تو سند ازدواج هستش ک هیچ کدوم...

14 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق یکطرفه از طرف زوجه

سلام وقت بخیر
تو ماجرای طلاقی که خانم باکره اس و آقا مهریه و نفقه میده...

12 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق با وکالت بلاعزل

با سلام ،من سال92 وکالت بلاعزل از شوهرم گرفتم ولی در اون قید شده ک در...

12 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

استرداد دعوا و ثبت ان‌ در پرونده

سلام، همسرم(زوج) ادعا می کند شکایت عدم امکان سازش را پس گرفته، اما امر...