09 خرداد 1401

کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری و محاسبه به روز عوارض، بلحاظ عدم پرداخت اقساط

دسته بندی : شهرداریها | کمیسیون ماده 77
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام،،،بنده به شهرداری مبلغی بابت ماده 100 بدهکار بودم که طی چند فقره چک کل پرونده را تسویه نمودم که از چک ها 2 فقره برگشت خورد،،،الان شهرداری میگه باید عوارض در کمیسیون ماده 77 بروز بشه،،،،بنده یک فیش پرداخت نقدی با مبلغ پنج هزارتومان پرداخت کردم که در فیش عنوان شده بابت جریمه و عوارض،،،،،با توجه به این فیش با میلغ ناچیز میتونم استناد کنم که من حتی شده یک ریال پرداختی داشتم و شهرداری نمیتواند مبلغ را بروز و افزایش دهد؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ اصـولا هر واریزی در این راسـتا جهت اثبات تمکین شما به رأی کمیسیون، مبنی بر تقسیط عوارض قبلی قابل استناد در کمیسیون ماده ۷۷ (کمیسیون حل اختلاف بین مؤدی و شهرداری در خصوص عوارض) می باشد،، فلـذا می توانید به فیش واریز مذکور نیز در کمیسیون مذکور استناد نمایید.. © کمیسیون ماده ۷۷ و اختیارات آن؛؛ _ رفع هر گونه اختلاف بین مؤدی و شهرداری در مورد عوارض به کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و انجمن شهر(شورای شهر) ارجاع می شود و تصمیم کمیسیون مزبور قطعی است، بدهی هایی که طبق تصمیم این کمیسیون تشخیص شود، طبق مقررات اسناد لازم الاجرا به وسیله اداره ثبت قابل وصول است. اجرای ثبت مکلف است بر طبق تصمیم کمیسیون مزبور به صدور اجراییه و وصول طلب شهرداری مبادرت کند. _ موضوع دیگری که در صلاحیت کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری قرار دارد، قسط بندی عوارض است. حسب ماده ۳۲ آیین نامه مالی شهرداری ها مصوب ۱۳۴۶ پیش بینی شده بود: شهرداری مجاز به تقسیط مطالبات خود ناشی از عوارض نیست، مگر در مواردی که به تشخیص کمیسیون منظور در ماده ۷۷ قانون شهرداری مصوب سال ۱۳۴۴ مؤدی قادر به پرداخت تمام بدهی خود به طور یکجا بناشد، که در اینصورت ممکن است بدهی مؤدی برای مدتی که از سه سال تجاوز نکند، تقسیط شود.. با تصویب قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال ۱۳۸۰ برابر ماده ۷۳ این قانون ماده ۳۲ آیین نامه مزبور به شرح زیر اصلاح شده است: به شهرداری های کل کشور اجازه داده می شود تا مطالبات خود را با اقساط حداکثر ۳۶ ماهه مطابق دستورالعملی که به پیشنهاد شهردار به تصویب شورای اسلامی شهر مربوطه می رسد، دریافت کند. در هر حال صدور مفاصا حساب موکل به تادیه همه بدهی مودی خواهد بود.. موفق باشید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

21 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ارجاع موضوع به کمیسیون ماده 77 شهرداری بعهده خریدار است یا فروشنده؟

باسلام و احترام
آپارتمانی در سال 91 پروانه ساخت گرفته است و در سال 92-...

03 مرداد 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اعتراض به رای کمیسیون ماده ۷۷

سلام وقت بخیر اگر را کمیسون ماده 77 شهرداری اخذ شود ولی با تاخیر...

07 فروردین 1402

آیا کمیسون ماده ۷۷ تا رسیدن رای دیوان عدالت اداری صبر میکنه و بعد اجرا...

درود بر شما.
آیا اگر به رای صادره کمیسون ماده ۷۷ در دیوان عدالت اعترا...

15 تیر 1401
وکیل پایه یک دادگستری

صلاحیت محلی ماده ی 77

سلام ببخشید میشه درباره ی صلاحیت محلی کمیسیون ماده ی 77 یکم توضیح بدید...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5