22 خرداد 1402

آیا بعلت عدم ثبت الکترونیک ابرا نامه حقوق مالی زوجه سند ابرا نامه باطل میگردد

دسته بندی : ثبتی | ابطال سند (موضوع سند مالی نیست )
طاهره حسنی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام در در سال 91 از همسر قبلی طلاق گرفتم و بعد از شکایت ها و اجراییه ها و توقیف ها در سال 93 ایشان با حضوردر دفتر خانه رضایت نامه بخشش مهریه و مختومه شدن پرونده مهریه را نسبت به من امضا کرد.اکنون بعد از10سال متوجه شده که دفتر خانه ای که رضایت داده شده متخلف بوده ورضایت نامه ها را ثبت انترنتی نمی کرده.. دفتر خانه بسته شده و کفالت دفتر خانه به دفتر خانه دیگری داده شده (به علت عدم پرداخت حق ثبت دولتی) همسر قبلی در خواست ابطال سند داده وکفیل دفتر خانه قبلی فقط به اکتفا به ثبت انترنتی اظهار نظر به ابطال سند کرده در صورتی که در دفتر ،دفتر خانه امضا همسرقبلی من با متن رضایت نامه وجود دارد.سوال من اینکه فقط با ثبت انترنتی نشدن سند می توان سند را ابطال کرد....ممنون

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

باسلام خیر سند شما باطل نمی‌گرددبا توجه به ماده 5قانون جامع حد نگار یا همان کاداستر ثبت الکترونیک اسناد تنها شامل معاملات املاک می‌باشد و سردفتر موظف به ثبت الکترونیک معاملات املاک می‌باشد پدر خصوص سایر اسناد وظیفه ثبت در سامانه الکترونیک را ندارد. ماده ۵- سازمان مکلف است کلیه اقدامات حقوقی و ثبتی انجام شده بر املاک موضوع این قانون اعم از تغییرات، انتقالات، تعهدات، معاملات اعم از قطعی، شرطی و معاملات دیگر، تجمیع، افراز، تفکیک، اصلاحات و غیره را که به صورت رسمی انجام می‌شوند در نظام جامع به طور آنی ثبت کند و پس از تکمیل و بهره برداری از نظام جامع، کلیه استعلامات ثبتی را به صورت آنی و الکترونیک پاسخ دهد.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با طاهره حسنی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

31 خرداد 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا بعلت عدم ثبت الکترونیک ابرا نامه حقوق مالی زوجه سند ابرا نامه باطل...

سلام در در سال 91 از همسر قبلی طلاق گرفتم و بعد از شکایت ها و اجراییه...

17 آذر 1401
وکیل پایه یک دادگستری

ابطال سند ازدواج ثانویه و...

سلام وقت بخیر برای ابطال سند ازدواج چیکار کنم دوتا تاریخ ازدواج ثبت...

سلام، من طاهره حسنی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 ماه پیش
طاهره-حسنی
طاهره حسنی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,080
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.02/5