در صورتیکه در رابطه با موضوع

هزینه نوشتن اظهارنامه چقدر است؟
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
09 اردیبهشت 1402
3
هزینه نوشتن اظهارنامه چقدر است؟

هزینه نوشتن اظهارنامه چقدر است؟

شما در این مقاله میخوانید

هزینه نوشتن اظهارنامه

منظور از نگارش اظهارنامه در زمینه مشاوره حقوقی، این است که این فرآیند یکی از مهمترین وقایع در این نوع مشاوره‌هاست. بسیاری از پرونده‌ها، در صورتی که اظهارنامه‌ای ارسال نشود، امکان پیگیری ندارند و گاهی ناگهان با مشکلاتی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، اگر همسایه شما شارژ تلفن همراه را پرداخت نکرده باشد، نمی‌توانید مستقیما به دادگاه مراجعه کرده و شکایت کنید، بلکه باید ابتدا یک اظهارنامه تهیه کرده و سپس شکایت خود را مطرح کنید. در نتیجه، نگارش اظهارنامه در مشاوره حقوقی بسیار حائز اهمیت است و باید به دقت و با احتیاط انجام شود.

 

مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

تعریف اظهارنامه از زبان وکیل

اظهارنامه قضایی، یا به عبارتی برگه دادخواست، یک سند مهم است که زمانی که بین دو نفر در مورد یک مسئله حقوقی اختلاف پیش می‌آید، تهیه می‌شود. قبل از اینکه این دو نفر به دادگاه مراجعه کرده و از طریق سیستم قضایی اقدام کنند، این سند تهیه می‌شود. در واقع، در این اظهارنامه یکی از طرفین درخواست‌هایی را که بر اساس اعتقاد خود، به حقوقش مرتبط است، بیان می‌کند. به طور کلی، اظهارنامه می‌تواند به پیشبرد پرونده قضایی کمک کند و از نظر حقوقی برای طرفین بسیار مهم است.

اظهارنامه یک سند رسمی و دارای اعتبار است که بعداً در دادگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سند، شامل ادعاهای شاکی و شواهدی است که او می‌تواند در رابطه با مسئله خود ارائه دهد.

 

حتما بخوانید: اظهارنامه چیست؟

 

در چه مواردی می توان اظهارنامه داد؟

اظهارنامه‌های حقوقی و مالیاتی، به عنوان مهمترین اظهارنامه‌ها شناخته می‌شوند. این نوع اظهارنامه‌ها در مواردی مانند انحلال شرکت، تمکین زوجه، خیار غبن، تخریب بنا و غیره تنظیم می‌شوند. به عنوان مثال، در مواد ۱۳ و ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر، برای رفع مشکلاتی مانند عدم پرداخت اجاره توسط مستاجر و یا عدم تحویل ملک توسط موجر، تنظیم و ارسال اظهارنامه به صورت الزامی در قانون تعریف شده است.

 

مدارک لازم برای نگارش اظهارنامه

بهترین روش برای نگارش اظهارنامه، داشتن همه مدارک هویتی و اسناد مربوطه است. در هنگام نگارش اظهارنامه، باید مشخصات افراد کاملاً قید شود و همه مشخصات و مدارکی که در مورد محل اقامت و غیره هستند، باید به اظهارنامه پیوست شوند. قبوض و تصاویر اسناد هم جزء مدارکی هستند که برای نگارش اظهارنامه و استناد به آنها لازم و ضروری می‌باشند. هنگام نوشتن اظهارنامه، یک وکیل با تجربه از این اطلاعات استفاده خواهد کرد. بنابراین، توصیه می‌شود که مدارک مورد نیاز برای نگارش اظهارنامه را به صورت کامل داشته باشید.

 

هزینه نگارش اظهارنامه توسط وکیل

فرآیند نگارش اظهارنامه یک فرآیند است که نشان می‌دهد شما قصد دارید مشکلی که به وجود آمده است، را قبل از رفتن به دادگاه، حل کنید یا حداقل از مزایای آن بهره ببرید. با این حال، برای نگارش یک اظهارنامه به دلیل پیچیدگی مسائل حقوقی مربوط، بهتر است این اظهارنامه، توسط یک وکیل و حقوقدان تنظیم شود و از طریق سایت‌های خدمات الکترونیکی ارسال و ثبت گردد. هزینه نگارش اظهارنامه بسته به نوع آن ممکن است متفاوت باشد. البته، شما می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان هم بهره‌مند شوید. نگارش آنلاین اظهارنامه هزینه کمتری دارد و همچنین نگارش فوری اظهارنامه به صورت آنلاین نیز راحت انجام می‌شود.

اظهارنامه‌ای که برای طرف مقابل تنظیم و ارسال می کنید، قصد خود را برای اقدام قانونی و آمادگی خود برای انجام این کار را به اطلاع او می رسانید. اما سعی کنید مواردی که در اظهارنامه خود می‌نویسید، جنبه تهدیدآمیز نداشته باشند، زیرا خود تهدید، ممکن است به عنوان جرم شناخته شود. همچنین، رعایت کامل اخلاق و نزاکت نیز در تنظیم اظهارنامه بسیار مهم است. در نهایت هم شما می ‌توانید برای مشاهده جواب اظهارنامه با استفاده از کد ملی یا کد رهگیری اقدام کنید.

در ماده ۱۵۶ قانون آیین دادرسی مدنی، نحوه نگارش اظهارنامه به طور دقیق توضیح داده شده است و این موضوع نشان می‌دهد که اظهارنامه می‌تواند به عنوان یک ابزار حقوقی معتبر در بسیاری از موارد قانونی مورد استفاده قرار گیرد. اظهارنامه به عنوان یک سند حقوقی مطمئن در این حوزه شناخته می‌شود.

 

عواقب نوشتن اظهارنامه بدون دانش حقوقی

مهمترین نکته در تنظیم اظهارنامه قضایی و مالیاتی، رعایت دقیق قواعد و مقررات حقوقی است. بنابراین، شما در هنگام تنظیم این نوع اظهارنامه ها باید با دانش کاملی از مقررات و قوانین مرتبط در این زمینه آشنا باشید. همچنین، در اظهارنامه باید به موضوعاتی اشاره کنید که به شما در دادگاه کمک کنند و بتوانند به اثبات دعوی شما کمک کنند.

در تنظیم اظهارنامه، باید از جملات پر ابهام و گمراه کننده خودداری کنید و موارد خود را به صورت دقیق و واضح بیان کنید. همچنین، حتماً باید شروط و مدارک مورد نیاز را به اظهارنامه پیوست کنید.

از طرفی، در بیان موارد خود در اظهارنامه، باید به دقت کافی توجه کرده و هر گونه تهدید را از جمله های خود حذف کنید. چرا که این کار می‌تواند باعث شود که شما به عنوان تهدیدکننده شناخته شوید و این در ضرر خود شما خواهد بود. در نهایت، برای تنظیم اظهارنامه، می‌توانید از کمک یک وکیل یا مشاور حقوقی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در دادگاه به دست آورید.

توصیه می‌شود در صورت نداشتن دانش کافی در نوشتن اظهارنامه، بهترین راه مشاوره حقوقی با وکیل است. سایت وکیل وند یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها در زمینه تنظیم و نگارش اظهارنامه های قضایی و مالیاتی است. با توجه به تجربه و دانش کافی، وکلای این سایت می‌توانند به سرعت و از طریق بخش تنظیم دادخواست و شکوائیه وکیل وند، اظهارنامه قضایی شما را تهیه کنند. همچنین امروزه می‌توانید اظهارنامه را از طریق سایت خدمات الکترونیکی قضایی ثبت کنید.

یک نکته بسیار مهم که حتماً باید در نظر داشته باشید، این است که هر چیزی که در برگه اظهارنامه خود بنویسید، به عنوان اقرار شما در نظر گرفته می‌شود. به دلیل اینکه یکی از ادله اثبات ادعا، اقرار است، اگر از واژگانی استفاده کنید که بر علیه خودتان استفاده شوند، ممکن است به مشکلاتی برخورد کنید. به همین دلیل، بهترین راه برای تهیه و تنظیم اظهارنامه، مشاوره با یک وکیل حرفه‌ای و متخصص است. بارها شده است که افرادی بدون دانش و تجربه حقوقی، اظهارنامه‌ای را تنظیم کرده‌اند که در آن به واسطه اقرار و تهدید، خودشان را در معرض اتهامات قرار داده‌اند. لذا، اگر قصد دارید اظهارنامه‌ای را بنویسید، بهتر است از خدمات vakilvand  در زمینه اظهارنامه استفاده کنید.

 

هزینه نوشتن اظهارنامه - وکیل وند

 

چگونگی کاهش هزینه نگارش اظهارنامه   

استفاده از خدمات نگارش آنلاین اظهارنامه با همراهی وکیل می‌تواند به کاهش هزینه‌های شما کمک کند. با استفاده از این روش، نیازی به مشاوره حضوری با وکیل نیست و می‌توانید در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ممکن، اظهارنامه خود را تنظیم کنید. همچنین این روش، به شما کمک می‌کند تا از خطر اقرار به واژگانی که بر علیه شما می‌تواند استفاده شود، جلوگیری کنید. لذا پیشنهاد می‌شود که در هنگام تنظیم اظهارنامه، با یک وکیل با دانش و باتجربه در ارتباط باشید و با استفاده از خدمات نگارش آنلاین اظهارنامه وکیل وند، هزینه خود را کاهش دهید.

 

حتما بخوانید: فواید اظهارنامه - انواع آن و اظهارنامه عدم تمکین

 

نحوه نوشتن اظهارنامه

طبق ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، ارسال اظهارنامه قضایی قبلا با ارسال اوراقی انجام می‌شد، اما اکنون می‌توان آن را الکترونیکی ارسال کرد. در تنظیم اظهارنامه قضایی، نکات حقوقی مهمی وجود دارند که در صورت عدم توجه به آن‌ها می‌تواند وضعیت را پیچیده تر کند که در این قسمت قصد داریم به بیان این موارد بپردازیم.

ابتدا در تنظیم اظهارنامه باید موارد زیر را در نظر داشت:

 

·        مطالبی که در آن ذکر می‌شود می‌تواند به عنوان اقرار در دادگاه محسوب شود.

·        امضای ذیل اظهارنامه به معنی تایید مطالب آن است و برای اثبات ادعاها در دادگاه استفاده می‌شود.

·        بنابراین، در نوشتن مطالب باید دقت کرد و از صحت و درستی آنها مطمئن بود تا در آینده مشکلی پیش نیاید

 

نکته با اهمیت دیگر این می باشد که، باید از تهدید مخاطب در اظهارنامه خودداری کرد، زیرا ممکن است تحت شرایطی جرم باشد و در دادگاه کیفری بر علیه ما طرح دعوا شود. اما در انتهای اظهارنامه می‌توانیم بنویسیم که در صورت عدم پاسخ به خواسته یا مطالبه، اقدام قانونی برای احقاق حقوق مان در دادگاه انجام خواهیم داد.

ارسال اظهارنامه به مخاطب، اطلاعاتی درباره قصد اقدام قانونی در برابر او را فراهم می‌کند و آمادگی او را برای مواجهه با این اقدام افزایش می‌دهد. برای مثال، در صورتی که بخواهیم از اموال شخصی بدهکار برای تسویه بدهی (ادای دین) استفاده کنیم، بهتر است ابتدا دادخواست اقامه دعوا کرده و سپس به او اظهارنامه ارسال کنیم. این اقدام باعث می‌شود تا مدیون با آگاهی از وضعیت خود، از مخفی کردن اموال خودداری کند.

با توجه به اینکه اظهارنامه از ابزار قضایی است و به مخاطب تحویل می شود، باید با رعایت نزاکت و رعایت اخلاق تنظیم شود. به همین دلیل، دادگاه ممکن است از ابلاغ اظهارنامه‌هایی که خارج از نزاکت و اخلاق باشند خودداری کند.

 

ارسال اظهارنامه توسط وکیل

در نوشتن اظهارنامه توسط وکیل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ نوشتن اظهارنامه برای شخصی که قصد دارد این کار را انجام دهد و این اظهارنامه باید با رعایت شرایط و نکات قانونی صورت گیرد. در غیر این صورت، دفاتر دادگاه ارسال آن را قبول نمی‌کنند. بنابراین، تهیه این نوشته باید با دقت و توجه به قوانین و مقررات صورت گیرد. شرایط و نکات مهمی که باید در تهیه این نوشته رعایت شود، عبارتند از:

احراز هویت: احراز هویت به معنای تایید هویت شخص اظهار کننده توسط مسئول دفتر دادگاه است. در صورتی که شخص خود اظهارنامه را تقدیم دفتر دادگاه کند، باید مدارک شناسایی معتبری مانند شناسنامه یا کارت ملی را همراه داشته باشد تا هویت وی توسط مسئول رسیدگی تأیید شود. همچنین، در صورتی که وکیل، ولی یا قیم اظهارنامه را به دفتر دادگاه تقدیم کند، باید مدارکی برای احراز هویت خود همراه داشته باشد و همچنین مدارکی که سمت وی را تأیید کند تا با اظهارنامه به طرف مقابل نیز ارسال شود.

ابطال تمبر قانونی: بر اساس ماده ۳۰ قانون، تمبر اظهارنامه باید باطل شود و هزینه باطل کردن تمبر بر عهده وصولی درآمدهای دولت است.

در حالی که قبلاً ذکر شده بود که اظهارنامه باید با توجه به ادب و نزاکت نوشته شود، اگر متن اظهارنامه شامل توهین و الفاظ رکیک باشد، دفاتر دادگاه می‌توانند طبق ماده 156 قانون آیین دادرسی از ارسال اظهارنامه منصرف شوند. با این حال، مراجع هیچ گونه مسئولیتی در قبال این توهینات در مقابل شخص ندارند.

چنانچه نیاز به مشاوره متنی در این زمینه دارید میتوانید به سایت مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند مراجعه نمایید.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 3 از 4 رای

اظهارنامه چیست؟

اظهارنامه قضایی یا برگه دادخواست، یک سند مهم است که زمانی که بین دو نفر در مورد یک مسئله حقوقی اختلاف پیش می‌آید، تهیه می‌شود. در واقع، در این اظهارنامه یکی از طرفین درخواست‌هایی را که بر اساس اعتقاد خود، به حقوقش مرتبط است، بیان می‌کند.

اظهارنامه در چه مواردی تنظیم می‌شود؟

اظهارنامه‌های حقوقی و مالیاتی، به عنوان مهمترین اظهارنامه‌ها شناخته می‌شوند. این نوع اظهارنامه‌ها در مواردی مانند انحلال شرکت، تمکین زوجه، خیار غبن، تخریب بنا و غیره تنظیم می‌شوند.

اظهارنامه چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

در هنگام نگارش اظهارنامه، باید مشخصات افراد کاملاً قید شود و همه مشخصات و مدارکی که در مورد محل اقامت و غیره هستند، باید به اظهارنامه پیوست شوند. قبوض و تصاویر اسناد هم جزء مدارکی هستند که برای نگارش اظهارنامه و استناد به آنها لازم و ضروری می‌باشند.

کدام مدارک برای نگارش اظهارنامه لازم است؟

مدارک هویتی، اسناد مربوط به محل اقامت، قبوض و تصاویر اسناد به عنوان مدارک لازم برای نگارش اظهارنامه محسوب می‌شوند.

هزینه نگارش اظهارنامه چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه نگارش اظهارنامه بسته به نوع آن ممکن است متفاوت باشد.

فرآیند نگارش اظهارنامه چیست؟

فرآیندی است که نشان می‌دهد شما قصد دارید مشکلی که به وجود آمده است، را قبل از رفتن به دادگاه، حل کنید یا حداقل از مزایای آن بهره ببرید.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

نقل و انتقال وجوه مربوط به معاملات شرکت با حساب شخصی کارمند

سلام وقت بخیر من به تازگی در یک شرکت به عنوان مسول خرید استخدام شدم ظا...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ابلاغیه فرستاده نشده بعد از ثبت لایحه

پرونده خیانت در امانت خودرو بود متهم به قید وثیقه آزاد بود. روز ابلاغ...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مسولیت شخصی مدیر ساختمان

سلام
بنده بدون رضایت و موافقت خودم, توسط هیت مدیره, مدیر ساختمان انتخا...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مسولیت ساکنین در خصوص مدیریت ساختمان

سلام
بدون رضایت بنده توسط هیت مدیره مدیر ساختمان انتخاب شده ام
آیا مسو...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سوال در خصوص تعدیل اقساط مهریه

خب چرا دادگاه بعد ده سال مهریه اقساطی بدون رضایت بنده به صلح و سازش فق...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

الزام به انجام تعهدات توسط فروشنده در مورد تحویل پارکینگ

سلام ، وقت بخیر
من یک واحد آپارتمان به صورت پیش فروش طی مبایعه نامه خ...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ممنوع الخروجی همسر دو تابعیتی

سلام
آیا شوهر می‌تواند همسر دوتابعیتی خود را ممنوع الخروج کند؟
هم پاس...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پرداخت هزینه تتمه کارشناسی

با سلام وقتتون بخیر ،

من برای کارشناسی پرونده حقوقی خودم مبلغ یک میلی...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اسقاط کافه خیارات و امکان شکایت کیفری

معنی این جمله در قرارداد یعنی چی ؟
کلیه خیارات از جمله خیار غبن به فاح...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سلام وفت بخیر. من چند روز پیش یک ماشین وانت بار خریدم ک دور رنگ بخاطر...

سلام
وفت بخیر. من چند روز پیش یک ماشین وانت بار خریدم ک دور رنگ بخاط...